פורום
ניווט בפורום

לפני כמה ימים נשברה לי שן מס

ציטוט

לפני כמה ימים נשברה לי שן מס' 26 לחצי, כלומר הדופן החיצונית נפלה כולה. יש לציין שמדובר בשן שבעבר בוצע בה טיפול שורש, אך לא בוצע בה כתר לפי המלצת אותו הרופא, שטען שאין בכך צורך.
כעת הייתי אצל רופא שיניים אחר שבדק וטען שחייבים לבצע עקירה כירורגית ולאחמ"כ שתל ומבנה וכתר, כאשר לטענתו ניתן לעשות את השתל מיד לאחר העקירה, ולאחר תקופת המתנה, יבצע את המבנה והכתר, וכי אין פיתרון אחר לשן הזו, כיון שהשבר הוא על כל הדופן ומגיע עד לשורש.
רציתי לשאול כמה שאלות:
1. האם ידוע לך על אפשרות שניתן להיבנות באיזה צורה על החלק הנותר מהשן, ולבצע כתר בלי לעקור ולהגיע לצורך בשתל?
2. במקרה שלא, האם מומלץ לבצע את השתל ביום העקירה? והאם ניתן לדעת על כך עוד לפני ביצוע העקירה או רק לאחר מכן, לפי מצב המקום?
3. הרופא טען שמשתמש בחומרים יקרים. האם יש צורך ודרך לוודאות איזה סוג של שתל שם, וא"כ מה מומלץ?
4. בדקתי במשרד הבריאות (בהסתדרות הרופאים לא מצאתי אותו - ד"ר XXXXX) וראיתי שהרופא מורשה אך לא רשום שיש לו מומחיות מסויימת, האם בשביל עקירה כירורגית ושתל צריך לחפש רופא מומחה, או שהיום כבר רוב הרופאים מומחים לנושא, כיון שנהיה דבר נפוץ? אציין שביצעתי אצלו טיפולי שורש, מבנים, כתרים וכדו' והייתי מרוצה, כמו"כ מפרסם הרבה בעיתונות שעושה השתלות עצם, שתלים וטיפולים מורכבים.
אשמח מאוד שתתייחס לכל השאלות, ובוודאי יעזור לי להחליט מה לעשות.
אל תשכח למחוק את שם הרופא...
בתודה מראש.

ציטוט

במקרה כזה לא אוכל לאבחן ולהמליץ מה הייתי עושה דרך האינטרנט, ללא צילומים וללא בדיקה קלינית. יתכן ואפשר לבצע מבנה וכתר בשן הזו, וייתכן והנזק גדול מכדי להציל ויש לעקור.

לגבי עקירה והשתלה מיידית - תלוי במצב עצם הלסת באיזור, הקירבה לסינוס, ההצלחה בעקירה ללא נזק נוסף לעצם הלסת, בריאות כללית שלך וכולי. גם כאן יש מצבים שונים שרופא צריך להחליט מה הוא ימליץ - עקירה ומייד לבצע השתלה והשתלת עצם, או להמתין מספר חודשים וכולי.

לגבי פרסומים בעיתון - מאוד להיזהר ולא ללכת לפיהם.

לגבי מומחיות - אין "מומחה להשתלות". לגבי חברות בהסתדרות לרפואת שיניים - לא כל הרופאים בארץ חברים בהר"ש, זה לא אומר שהם טובים יותר או פחות. כמובן שבעינינו כחברי הר"ש יש יתרונות גם לרופא וגם למטופל בכך שהרופא חבר הר"ש.

אם אתה מרוצה באופן כללי מהרופא ואיכות הטיפולים שלו זה מצויין, בקש ממנו פגישה נוספת להסברים על אפשרויות הטיפול השונות וקבלו החלטה ביחד.

כל טוב,

התחברות

בודק...