פורום
ניווט בפורום

שאלה

ציטוט

הלכתי למרפאה אתמול בגלל כאבים בשן. הרופא אמר שיש לי דלקת חריפה בעצב.. זו שן בינה שנמצאת בתוך החניכיים.. הרופא הביא לי אנטיב' והוראה לשתות אופטלגין 4 פעמים ביום ואם לא יעבור אצטרך לעבור ניתוח בהרדמה מלאה.. בוא לא פירט יותר מזה.. אני לא מוצאת על זה מידע באנטרנט.. תוכל לאמר לי (כמובן בערבון מוגבל כי לא בדקת) מה זה הניתוח? למה הוא התכוון? ולמה בהרדמה מלאה?

ציטוט

ללא צילום רנטגני ובדיקה קלינית לא אוכל לענות בצורה מקצועית ועליך לבדוק מול הרופא האישי שלך מהי תוכנית הטיפול המוצעת.
אני מניח שהכוונה היא להרדמה מקומית ולעקירה כירורגית של השן הכלואה. לאחר שתבדוק איתו תוכל לעדכן כאן ואענה שוב בהתאם

כל טוב,

ציטוט

שוב שלום.. רשמת שכנראה מדובר בעקירה אז מדוע הרופא לא השתמש במילה "עקירה"? ומדוע הוא אמר שאם האנטיביוטיקה תעזור לא צריך ניתוח? הרי אנטיביוטיקה לפי מה שידוע לי לא מעלימה בעיות... אני מבינה שלפי מה שידוע לך אין איזה ניתוח כלשהו שמתאים למצב שלי? כי בוודאות הוא לא אמר עקירה אלא ניתוח בהרדמה מלאה. בכל אופן, בינתיים האנטיביוטיקה עוזרת קצת ועדיין יש מעט כאבים ואני לא חושבת שאחזור לרופא ביום רביעי כדי לשמוע עוד פרטים על הניתוח אלא אוותר על זה.. כך שמה שאתה חושב חשוב לי.
ו... אני בת.. לא בן כפי שנשמע מהתשובה שלך..

ציטוט

רשמתי בשתובה שלי שאני מניח, בהתבסס רק על התיאור של מה שרשמת - שזו שן בינה ויש דלקת חריפה והרופא דיבר על ניתוח.
אזי הניוחש שלי הוא הוא מדבר על עקירה כירורגית אם הדלקת לא תעבור. מה בדיוק הוא הסביר לך או מאבחן - כמו שהמלצתי תצטרכי לשאול אותו ולא אותי...
אם זו שן בינה כלואה בדרך כלל מבצעים צילום שנקרא פנורמי ואם השן כלואה וגורמת דלקות בדרך כלל מומלץ לעקור אותה - ומכיוון שזו עקירה כירורגית מסובכת בדרך כלל גם הרופא שאמור לבצע הנ"ל הוא מומחה לכירורגיה פה ולסת, במרפאה הפרטית או בבית החולים.
לגבי סוג ההרדמה ומידע מדוייק לגבי האבחנה שלך וממצאי הבדיקות והצילומים - שוב אני ממליץ לשאול הכל את הרופא האישי המטפך. מהסקרנות אשמח לשמוע ממך לאחר מכן מה הוא בדיוק מאבחן ורוצה לבצע.
כל טוב

ציטוט

סליחה שאני שואלת שוב.
הרופא אמר שאם האנטיביוטיקה תעזור ותעביר את הדלקת לא אצטרך לעקור (החלפתי את המילה ניתוח בעקירה).
לא מזמן היתה לי דלקת בשן אחרת שהיא לא שן בינה ושם גם קיבלתי אנטיביוטיקה אבל שם אמרו לי שהאנטיביוטיקה אולי תקל על הכאבים ולא תעביר את הדלקת ועדיין אצטרך טיפול שורש!
איך בשן בינה אנטיביוטיקה אמורה להעביר דלקת ובשן הרגילה לא?
מדובר באותה אנטיביוטיקה.
אני לא מבינה...
יכלתי לחסוך את הטיפול שורש?

ציטוט

כאמור הטלפון השבור הזה גורר הרבה שאלות ועדיף לשאול את הרופא האישי.
אבל לפחות באופן כללי אנסה לענות, לפי מה שאת מתארת (ולכן בעירבון מוגבל):
1. כאשר יש דלקת בחניכיים סביב שן בינה שבוקעת או כלואה, לעיתים ניקוי יסודי של המקום ואנטיביוטיקה פתור את הבעייה לפחות לזמן מה, ואם הבעייה נמשכת הרי שכנראה ויש צורך בעקירה של שן הבינה הבעייתית (עדיין לא ברור לי למה רשמת "בהרדמה מלאה" וסביר להניח שלא הבנת אותו)
2. לעומת זאת כאשר יש שן שמיועדת להצלה ולא לעקירה ובה יש חור עמוק וזיהום שהגיע עד לעצב, ויש דלקת קשה וכואבת בעצב שבתוך השן, יהיה צורך בטיפול שורש בכדי להוציא את העצב הדלקתי וכל הזיהום שסביבו ולבצע את טיפול השורש. לעיתים נותנים אנטיביוטיקה כדי להקל על הזיהום, אך זו אינה מרפאת את העצב הדלקתי וטיפול השורש בהחלט נחוץ

כל טוב,

התחברות

בודק...