פורום
ניווט בפורום

כאבים בלסת ובשיניים לאחר לעיסת עצם קשה

ציטוט

שלום רב,
אני בן 28. לפני כחודשיים היה לי עצם זר באוכל (מעין בורג/כפתור מתכת). הדבר הוביל למספר תופעות - שיני בינה שהיו כלואות עד אז מתחת לחניכיים פרצו החוצה. התופעה היותר בעייתית היא שמאז סבלתי מכאבים שהקרינו על כל אזור הפגיעה. בדיקה אצל רופא מומחה פה ולסת לפני כחודש וחצי קבעה כי אני סובל ממתיחה בשריר הלסת ומכאן הכאבים. רופא שיניים לא איתר כל בעיה בשן. לפי הוראות הרופא, הפסקתי לאכול אוכל קשה וכמו כן עשיתי קומפרסים חמים על האזור. הכאב כמעט עבר אבל האזור עדיין מציק, ומאכלים קשים (גזר, פיצוחים, בשר בקר) אני עדיין מתקשה מאוד לאכול.
רופא שיניים המליץ על סד לילה כיוון שלדעתו הסיבה שנגרם נזק כזה היא שאני גם חורק שיניים בלילה ולכן הלעיסה של העצם הזר גרמה לתפיסה כה חזקה, כי הלסת גם כך שחוקה. הלסת מעט "חורקת" ובפתיחה גדולה של הפה יש כאב קל אבל התנועה מלאה. בעיה ששמתי לב אליה בימים האחרונים היא שגם מנח הלשון בפה מעט השתנה ואני מרגיש שהיא דוחפת את השיניים העליונות הקדמיות, בעיקר בשינה.
השאלות שלי הן:
1. האם יכול להיות שנגרם איזשהו נזק לשורש של השן שניתן לראות רק עם הזמן?
2. האם יכול להיות שינוי במנח הלשון עקב תזוזה בלסת/צמיחת שיני הבינה?
3. האם תוך מעל חודשיים מהמקרה וחודש וחצי מאז שהייתי אצל הרופא המומחה הכאב לא אמור לעבור לחלוטין? האם יש צורך בבדיקה נוספת?
4. האם לאור מה שכתבתי סד לילה אכן יכול לעזור?
תודה

ציטוט

הרבה מאוד שאלות והמצב מורכב מכדי שאוכל לאבחן דרך האינטרנט. לכן מספר תשובות שצריך לקחת בעירבון מוגבל:
1. איני רואה קשר תיאורטי בין שיני הבינה לבין גוף זר שהיה בפה או חריקת השיניים. אלו בעיות נפרדות שאולי משתלבות ביחד למצב שהוא מציק וזה מתסכל. יתכן ויש צורך בעקירת שיני הבינה ואז תהיה הקלה גם בלחץ שנוצר לעיתים באיזור אם יש שיני בינה כלואות.

2. לגבי חריקת שיניים ונזקים למפרק הלסת - בהחלט תופעה מוכרת, שמתבטאת לעיתים בכאבים בלסתות ו/או מפרק הלסת ו/או שרירי הלעיסה והעורף, כמו במקביל לנזקים לשיניים עצמן (למשל שברים/סדקים/שחיקה/שבירה וכולי).

3. אם אכן כך, בהחלט מומלץ לבצע סד לילה למנוע הנזקים הנ"ל אם הם קורים בזמן השינה, ולאחר שמתרגלים אלו
בהחלט יש הקלה. כדאי גם לשקול טיפול בדיקור/רפואה משלימה/ביופידבק/פסיכולוגיה וכולי.

4. תוכל לקרוא על הנ"ל מעט יותר בהרחבה בקישור הבא:
/95276/243067

5. לגבי מנח הלשון - אם אכן יש שינוי בצורת המשנן או בגובהו בהחלט יכולה להיות הרגשה שונה של הלשון בתוך הפה מול השיניים.

6. ועצה אחרונה - כל המידע הנ"ל הוא בגדר ייעוץ תיאורטי בלבד, כמובן שיש להתייעץ עם הרופאים האישיים המטפלים בך לבדיקה ואבחנה מקצועייים ומדוייקים ובהתאם לכך לתכנן את הטיפול בך

כל טוב,

התחברות

בודק...