פורום
ניווט בפורום

חור גדול בשן עם כתר והקרנה לפנים

ציטוט

שלום רב,
אתחיל בשאלה קצרה יותר לגבי שן אשר עברה בעבר הרחוק טיפול שורש ואחריו תיקון טיפול שורש שהצליח, השן נותרה לאחר טיפול השורש ללא מבנה וכתר, עם הזמן נסדקה. לא מזמן הייתי אצל רופא שיניים אשר על פי צילום פנורמי אמר כי ניתן להציל את השן ועשה לי מבנה. עבר מאז יותר מחודש, אין לי כאבים באזור, אך יש הרגשה מציקה בבסיס, האם זה תקין?

שן עליונה אשר יש בה כתר שנים רבות, בצילום פנורמי רופא השיניים לא ראה בעיה בשן. לאחר טיפול אצל שיננית היא אמרה שיש חור מאוד גדול בשן מתחת לכתר. רופא השיניים אמר כי מאחר ויש לי נסיגת חניכיים נוצר רווח וחיידקים נכנסו.
מה הטיפול במקרה של חור גדול מתחת לכתר? האם יש לבצע צילום רנטגן על מנת לוודא שאין דלקת בשן הנ"ל או שצילום פנורמי מספיק? האם הטיפול יכול להתבצע על ידי רופא שיניים כללי או שיש ללכת למומחה לטיפולי שורש? בנוסף עליי לציין כי ליד השן המדוברת ישנה שן בינה כלואה לגמרי. יש לי כאבים עזים בפנים בכל הצד של השן עם החור והכתר, כאבים בעין, באוזן, בלסת, בראש, בעצם בכל חצי צד של הפנים, האם ניתן להניח כי הכאבים מגיעים מאותה השן? האם חור יכול לגרום לכאבים כאלה?

עליי לציין כי על יד שתי השיניים המדוברות ככל הנראה היו לי לפני כמה חודשים מורסות שהתפוצצו לבד.

אודה לתשובתך.

ציטוט

לגבי שן שעברה סדק ואח"כ מבנה - שאלת האם זה תקין ואיני יודע, הרופא צריך לבצע מעקב קליני ורנטגני ולטפל בהתאם. אם השורש נסדק בדר"כ אין מנוס אלא לעקור.
לגבי חור מתחת לכתר - אם עדיין אפשר לטפל בשן והיא לא נהרסה לגמרי - הרי שיש להוריד את הכתר, לסלק את הריקבון ולבצע מבנה חדש ואח"כ כתר חדש. לעיתים יש צורך בטיפול שורש או חידוש טיפול שורש.
לגבי שן בינה כלואה וכאבים עזים - הגיוני, אך יש עוד אבחנות אפשריות. למשל אם בשן ליד יש חור גדול עם דלקת בעצב או שיש טיפול שורש לא מוצלח ויש זיהום או שיש סדק בשורש וכולי.
לכן אני שוב מדגיש - יעוץ באינטרנט הינו כללי בלבד. יש צורך בבדיקה יסודית קלינית ורנטגנית ותוכנית טיפול מקצועית על ידי הרופא האישי שלך.

כל טוב,

התחברות

בודק...