פורום
ניווט בפורום

כאבים בשיניים קדמיות תחתונות

ציטוט

לפני כחודש עברתי עקירה כירורגית של שן בינה תחתונה שגרמה לכאבים בכל הצד השמאלי של הלסת. במקביל נמצאה דלקת בחניכיים עם כיסים ונסיגה קלה. כשבוע וחצי לאחר העקירה חל שיפור בכאבים וגם בדלקת, אבל מאז ועד היום עדיין יש סימנים קלים של דלקת בחניכיים שמתרכזים בעיקר בשיניים הקדמיות התחתונות ומקרינים כאבים לסנטר (הכאב מאופיין במעין דקירות)
בבדיקה חוזרת של רופאת השיניים שלי (לאחר שבוצע ניקוי של השיניים והכיסים) ושל כירורג מומחה נאמר לי כי אין ככל הנראה אין קשר לדלקת בחניכיים אלא מדובר בכאב נוירולוגי (אציין כי אני מאובחנת בפיברומיאלגיה).
הייתכן שמדובר בכאב נוירולוגי שמקורו אינו בשיניים/חניכיים? והאם יש צורך בבדיקה של מומחה לחניכיים שעשוי לגלות כי מדובר במחלת חניכיים מסוג אחר?

ציטוט

אן יש מצב של כאב באיזורים בהם יש דלקת חניכיים ואין אבחנה ברורה אכן מומלץ לפנות למומחה למחלות חניכיים (פריודונט). ייתכן ויש קשר לפיברומיאלגיה אך בכל מקרה אם יש מצב של דלקות בחניכיים יש לטפל בהן ביסודיות.

כל טוב,

ציטוט

האם הכאב יכול להיגרם כתוצאה מכך שיש "חור" בין השיניים הקדמיות התחתונות?
והאם ייתכן שכתוצאה מכך הכאב חד כל כך עד שהוא מקרין לסנטר לצוואר ולחזה?

ציטוט

לא הבנתי אם הכוונה לחור בשיניים עצמן, או לרווח שנוצר בין השיניים בגלל נסיגת חניכיים. בכל מקרה כל אחד מהמקריםן הללו יכול לגרום לכאבים ולרגישות (אם כי כאב שמגיע עד לחזה נשמע לי מוקצן ופחות סביר) .
האבחנה צריכה להתבצע על ידי הרופא האישי.

כל טוב,

ציטוט

הכוונה היא לחור בשיניים עצמן.....הכאב מלווה אותי כבר 3 שבועות ובבדיקה של פריודנט נאמר לי שיש דלקת קלה בחניכיים אבל לא כזו שיכולה לגרום לכאב חזק כל כך.
הכאב טורדני וממש מקרין לאזורים שציינתי: מהסנטר ומטה.
רופאת השיניים טוענת שזהו כאב נוירולוגי אבל אני רואה כאילו ישנו חור בין השיניים.

ציטוט

כמובן איני יכול לאבחן דרך האינטרנט. אוכל רק להגיד שאם יש חור מאוד עמוק בהחלט יכולה להתפתח דלקת בעצב שתגרום לכאבים עזים ואף הקרנת הכאב לאיזורים אחרים סמוכים. אבל זוהי אבחנה שצריכה להיות על ידי הרופא האישי שלך .
כל טוב,

התחברות

בודק...