פורום
ניווט בפורום

רגישות למגע עם הלשון והאצבע בכמה שייניים יחד בלסת עליונה

ציטוט

ד"ר שלום רב,
לפני שבועיים התחלתי בטיפול שורש בשן טוחנת עליונה. השם נפתחה ונאטמה עם סידן כלורי (אם אני לא טועה בשם) עד לתור שנקבע לי לטיפול שורש עצמו ולאחר מכן עלי לבצע כתר.

באותו שבוע גם ביצעתי ניקוי אצל שינינית, אשר ההציעה כתמיד גם טיפול בפלואוריד בתשלום ועשיתי זאת.

בשבועיים האחרונים, התחילה לי תחושת רגישות בשן טוחנת עליונה, אך בצד השני מזה שהתחלתי בו טיפול. תחילה חשבתי שזה קשור לטיפול של השיננית והרגישות תעבור. בשלב מסויים (לפני כשבוע) גם היה לי טעם מוזר בפה, כמו של הטעם שיש בזמן טיפול שיניים, אבל חשבתי שאני מדמיין. כעת הרגישות התפשטה ממש לרבע פה וגם נגיעה עם הלשון או האצבע, בטוחנות או בניב ובשן הקדמית, מרגישה כמו חשמל. לא כאב, אלא ממש כמו חשמל עדין שהפך הלילה לממש מציק.

אציין גם שיש לי מעין תחושת גירוי באף אני חושב. משהו שקשה לי להסביר.

מה עלי לעשות? הרגישות הפכה לבלתי ובימים האחרונים אני כבר משוכנע שהיא מתפשטת וממש הפכה רבע מהשיניים לרגישות למגה. בצחצוח או בטיפת פה, אין רגישות. יש גם מעין תחושת קור באזור השיניים כאשר אני מושך אוויר.

אודה מאוד לדעתך בהקדם, בתקווה שאין כאן משהו חמור שיפגע לי בכל השיניים עד התור שיגיע. האם עלי לפנות לרופאה ולבקש אנטיביוטיקה עד הביקור אצל רופא שיניים? לא ביצעו לי בדיקה לכל הפה לבקשתי בביקור שהייתי בו לפני כמה שבועות. הרופא במקום אמרה שתבדוק אותי כבר בהכנה לכתר. לא ברור לי למה דחתה אותי, למרות שהיה לי תור לבדיקה, אבל זה כבר עניין אחר. אני מקווה שלא פוספס משהו שהיה אפשר לגלות אז.

תודה.

ציטוט

איני יכול לאבחן אותך דרך האינטרנט ולדעת ממה אתה סובל. אני יכול לנחש שתחושת הרגישות לקור לאחר הניקוי נובעת מכך שיש איזורים של נסיגות חניכיים בגלל דלקות חניכיים ויש מצב שצוואר השן חשוף, מצב זה מכונה רגישות צווארית או רגישות צוואר השן. תתכן הטבה אם מצחצחים לאורך זמן עם משחת שיניים ייעודית לשיניים רגישות (יש סוגים שונים מחברות שונות, השיננית / הרופאה תוכל להמליץ לך.

לגבי טעם רע בפה - יש סיבות שונות, אבל כדאי לבדוק אם השן שהחלו בה טיפול שורש במצב תקין וללא מוגלה או דלקת.

כל האבחנות הנ"ל יש לבצע במרפאה עם הרופא האישי ולעקוב אחר תוכנית הטיפול.

כל טוב,

התחברות

בודק...