פורום
ניווט בפורום

מה לעשות?

ציטוט

אני צריכה לעשות טיפולי שורש בשתי שיניים אחוריות 26 ו- 27 שכאבו לי מאוד. הייתי צריכה לעשות את אחד מהם ביום שני אבל פתאום שמתי לב שהכאבים חלפו. כשהתקשרתי לבטל את התור אמרו לי לבוא בכל זאת והם יסבירו לי מה קורה. הרופא בדק ואמר שבגלל שחיכיתי הרבה זמן השן עוברת נמק והיא מתה ועדיין צריך טיפול שורש אבל החלטתי שכל עוד אין כאבים אני לא מטפלת. עד עכשיו אין כאבים. אבל אני חושבת שאולי עשיתי טעות אבל אולי כן עשיתי בשכל... אני רוצה להבין מה הבעיה שיש נמק בשן אם אני לא מרגישה כאבים כלומר, כל עוד זה לא מפריע לתפקוד שלי האם יש בעיה והאם צריך לטפל?
דבר נוסף שהרופא אמר לי שאם אני יתמהמה השן תצטרך להיעקר והשאלה היא מה צריך לקרות בשן כדי שרופא יחליט על עקירה? איך מחליטים? מה התחושה מבחינתי? איך מזהים שן שצריכה טיפול שורש בצילום פנורמי ואיך מזהים שן שצריכה עקירה? האם יש סיכוי ששתי השיניים ייפלו מעצמם עוד מעט? והאם חייב להשלים שתלים בשיניים שגם ככה לא רואים אותם? אודה לך אם תענה על כל השאלות שלי על מנת שאבין תודה.
ובכנות- מאחד עד עשר כמה אני הולכת לסבול אם אטפל בשתי השיניים האלה?
וכמה זריקות יהיו אם בסוף אעשה טיפולי שורש? לפי החישוב שלי יש זריקה אחת בטיפול שורש וזריקה אחת בכתר זמני וזריקה אחת בכתר הקבוע ומכיוון שיש לי שתי שיניים שצריכות טיפול אז זה שש זריקות מינימום אם הכל הולך בסדר... שזה הרבה... זה לא יגרום נזק? מה אתה ממליץ?

ציטוט

טיפולי שורש מבצעים בדרך כלל לאחר חור מאוד עמוק כאשר החיידקים הגיעו לעצב (מוך) וגרמו לדלקת בעצב. חלק מהמקרים דלקת בעצב מלווה בכאבים חלשים ועמומים, בחלק מהמקרים הכאבים מאוד חזקים, ובחלק מהמקרים לאחר זמן מה העצב עובר נמק. במצב כזה האיזור עדיין דקלתי מאוד ומזוהם, וגם אם בתחילה אין כאב בשן שעברה נמק, הרי שהמצב צפוי להחמיר.

כמו כן הריקבון ממשיך להחמיר ומתישהו כבר לא יישאר מספיק חומר שן בריא שאפשר לבנות עליו כתר.

לגבי אבחנה - גם קלינית וגם רנטגנית - אנו מנסים לקבוע כמה רקובה השן וכמה יש סיכויי הצלחה בטיפול - גם במיידי וגם לאורך זמן.

לגבי נשירה - אלא אם כן יש לך מחלת חניכיים מאוד קשה והן ניידות מאוד השיניים לא תנשורנה מעצמן.

לגבי זריקות - אי אפשר לנחש כמה, וגם תלוי כמה מסובך המצב וכמה מזוהם האיזור. בכל מקרה לאחר שטיפול השורש נגמר לביצוע המבנה + כתר זמני + כתר קבוע לא צריך הרדמה.

לכן בשיניים כאלו מומלץ לעבור בהקדם טיפולי שורש מבנים וכתרים ולא לחכות - אחרת בסוף גם תסבלי מזיהום וגם תצטרכי לעקור שיניים שעוד כרגע אפשר להציל. כמובן לגבי אבחנה מדוייקת והסבר לתוכנית הטיפול יש לפנות לרופא האישי שלך, הוא ישמח להסביר שוב.

לגבי "האם חייב להשלים שתלים בשיניים שגם ככה לא רואים אותם" - אם בסוף יעקרו שיניים אלו לא יישארו שיניים טוחנות באיזור ואז עומס הלעיסה אינו מאוז ועובר גם לשיניים הקדמיות וגם לצד השני של הלסת, מה שעלול לגרום שינויים בעמדת השיניים ומצב החניכיים, וחבל. לכן בהחלט יהיה מומלץ לבצע שתלים וכתרים במקום השיניים שנעקרו, ברוב המוחלט של המקרים

כל טוב,

התחברות

בודק...