פורום
ניווט בפורום

בעיה בכתר הקבוע.

ציטוט

לאחר שנלקחו מדידות לכתרים קבועים ב4 שיניים, ( אחד למעללה בצד שמאל, שניים למעלה בצד ימין, ואחד למטה בצד ימין) הגיעו הכתרים הקבועים.
לאחר הוצאת הכתרים הזמניים והדבקת הכתרים החדשים, נאמר לי ע"י הרופא שיצא מצב שהכתר ששייך לשיניים הצמודות בצד ימין למעלה (זה 2 כתרים מחוברים) גבוה מדי ולכן על מנת שיתאים באופן מושלם לפה יש לשייף אותו עד לרמה שכבר מוסרת השכבה התחתונה של הכתר ( השכבה הלבנה-זו שנראת כמו שן) ונכון לעכשיו מה שיש לי בפה באותן שיניים במקום צורה של שן רגילה זה מעין משטח חלק אפור כהה. (נראה כמו סתימה אפורה אפילו לא). הצדדים של אותו כתר נראים רגיל כמו שן.

חשוב לציין ששני הכתרים האחרים הולבשו באופן מלא ותקין בפה.
כעת הרופא טוען שאם אני לא מרוצה הוא יחזיר זיכוי מלא על 2 הכתרים הנ"ל - האם יתכן מצב כזה? מה יכול לגרום לבעיה הזו?
ביקשתי שיעשה כתרים חדשים - מה המלצתך לאור המצב המתואר?

ציטוט

מהתיאור שלך אני מנחש שבכתרים שבהם לא הייתה התאמה הרופא נאלץ לבצע איזון סגר ובאיזורים מסויימים החרסינה (החלק הלבן החיצוני בכתר) כבר ירדה ונחשף החלק המתכתי הפנימי של הכתר. במצב כזה אפשר להשאיר כך או לקחת מידות לכתרים ולהתחיל מחדש. לאחר שבחרת לעשות מחדש אני שמח לשמוע שהרופא בחר לבצע את הכתרים מחדש ונוהג בך באדיבות ומקצועיות. כל הכבוד!

כל טוב,

ציטוט

רציתי לדעת מה התהליך של הסרת כתר קבוע?
האם זה מסוכן ועלול לפגוע בחניכיים? או בשן הבסיס שעליה הוא מולבש?

ציטוט

יש 2 דרכים עיקריות: הראשונה, מכשיר מיוחד שנקרא מסיר כתרים, שאיתו מנסים לחלץ את הכתר מבלי לשבור את השן שמתחתיו. אם רואים שהנ"ל לא משתחרר בקלות או שיש סכנה לשבירת השן פשוט חותכים את הכתר עד שהוא משתחרר ויורד.
רופא טוב ומיומן לא יגרום לנזק בתהליכים הנ"ל.

כל טוב,

התחברות

בודק...