פורום
ניווט בפורום

שאלה דחוף

ציטוט

יש לי שן עם דלקת. אוגמנטין כבר לא משפיע על השן ושוב יש כאבים ומוגלה. הלכתי לרופא והוא רצה לפתוח את השן ולשים תרופה ותור הבא ללכת למומחה שיעשה את הטיפול שורש עצמו אבל לא הצלחתי להירגע ולשבת בשקט אז יצאתי משם שוב בלי טיפול.
אם כבר הגעתי למצב שאני חייבת לעשות ט"ש האם המומחה יסכים לעשות את זה בפעם אחת? או שחייב לפצל לשני תורים, אחד פתיחת השן והשני הטיפול עצמו? האם מותר לי להמשיך לשתות אוגמנטין כדי שאולי יעזור ? לא שאלתי והרופא לא אמר כן או לא ונשארו לי כמה בחבילה..
שתיתי כבר חמש חפיסות במשך חצי שנה האם יכול להיגרם נזק?
לקחתי חמש מרשמים מארבע רופאים שונים.. הרופא הרשמי לא רצה להביא לי עד שאני לא קובעת תור לטיפול שורש והצלחתי להשיג ממנו רק פעמיים.. האם עליי ליידע אותו ואת האנדודונט על הכמות האמיתית לפני שאני מתחילה את הטיפול? זה יכול להשפיע על סוג הטיפול?
האם עשיתי לעצמי נזק אקוטי?

ציטוט

מה שאת מתארת בעיניי חמור ולא חכם. סיםרת שאת היית אצל מספר רופאים ובכל פעם מוציאה מהם מרשם לאנטיביוטיקה ולא מבצעת את הטיפול שצריך לבצע וגם מסתירה מהם מידע.
ובכן דעי לך כמה דברים ומדוע הדבר חמור בעיני ולא חכם:
א. את פוגעת בעצמך פגיעה פיזית כשאת לוקחת שוב ושוב אנטיבוטיקה, גם עלול להיות נזק לכבד / לכליות
ב. כמו כן עלולים להיווצר זנים של חיידקים בגופך שיהיו עמידים לאנטיביוטיקה, מה שעלול לפגוע בבריאותך במצבים זיהומיים אחרים
ג. כמו שמטופל מצפה להגינות ויושר מצד הרופא, גם הרופא מצפה זאת מהמטופל, ולשת"פ מלא כולל גילוי מצב בריאותי ותרופתי של המטופל.
ד. גם ההחלטות שלנו הרפואיות תלויות במה שרשמתי בסעיף ג
ה. ולגבי השיניים - כמובן שבינתיים המצב הולך ומחמיר, גם שם בסוף תהיה החמרה כזו שאולי תצטרכי לעקור שיניים שכרגע עוד אפשר לטפל בהן.
ו. ספציפית לגבי טיפול שורש בפגישה אחת או שתיים, או לפתוח את השן ולבצע טיפול עזרה ראשונה - אלו ההחלטות שהרופאים צריכים לבצע, ונשמע שהרופא שבדק אותך חכם ומקצועי. במצב חמור של כאבים וזיהום. לעיתים פתיחה של השן וניקוז הזיהום + חיטוי + תרופות בתוך השן + סתימה זמנית והמתנה לביצוע המשך טיפול השורש הוא בדיוק מה שצריך לעשות.
תוכלי לקרוא על כך במאמר "אקסטירפציה" בקישור הבא:
/95276/246516

כל טוב,

ציטוט

לא היתה לי ברירה הייתי חייבת אנטיביוטיקה והרופא שלי לא הסכים.
השאלה שלי היא כזו-
אם עכשיו המצב הוא שאני צריכה טיפול שורש. האם יש מצב שאם אספר שלקחתי ככה וככה אנטיביוטיקה אז הרופא יגיד שהמצב שהוא רואה בעצם לא נכון והמצב האמיתי הוא כבר עקירה?
לא נעים לי לאמר לו על הכמות האמיתית... אחרי התגובה שלך אני ממש מרגישה רמאית למרות שבאמת לא היתה לי ברירה כי הכל היה כואב ונפוח וזה הדבר היחיד שעזר לי...
מה אני יעשה פעם הבאה שאצטרך אנטיביוטיקה? כי אוגמנטין לא עוזר כבר אז מה עושים במצב כזה?

ציטוט

שוב - "לא הייתה לך ברירה" - איני מסכים עם הנ"ל. היה עלייך לספר הכל לרופא ושהוא ייקח החלטה מקצועית.
לגבי עקירה או לא - תלוי אך ורק במצב השן נכון להיום. אם עדיין ניתן לבצע טיפול שורש ואח"כ מבנה וכתר, הורפא יציע זאת. אם הנזק כבר גדול מדי והשן נרקבה יותר ממה שאפשר להציל - הרופא ימליץ על עקירה.
לגבי פעם אחת או פעמיים - לשיקול הרופא לפי המצב. כך גם לגבי כמות הזריקות שצריך. לאחר טיפול השורש כבר לא צריך זריקות כמעט בכל המקרים.
כל טוב,

ציטוט

כמה שאלות:
א. כששותים אנטיביוטיקה זה לא מאט את התקדמות העששת? העששת ממשיכה להתקדם באותו קצב?
ב. עדיין לא הבנתי אם אני צריכה להגיד לרופא על הכמות ששתיתי או מה שהיה היה... מצד אחד כתבת שהוא צריך לדעת את המצב האמיתי ומצד שני כתבת שההחלטות מתקבלות עפ"י מצב השן העכשווי... מעדיפה לא להגיד לו ופשוט לא לעשות את זה שוב... האם הוא צריך לדעת מה היה ולמה?
ג. דואגת לגבי מה יקרה אם אצטרך אנטיביוטיקה בעתיד. האם יש אנטיביוטיקה יותר חזקה מאוגמנטין? קראתי שאם אנטיביוטיקות לא משפיעותוצריך לקחת אז עושים זאת דרך הוריד בבית חולים... האם אני בשלב הזה או שיש עוד אנטיביוטיקה בין אוגמנטין לבית חולים?
ד. ודבר אחרון שחשוב לי להגיד... אתה יכול לא להסכים עם מה שעשיתי גם אני די מתחרטת אבל כשאני חושבת על זה שוב אני נזכרת שכל כך כאב לי הייתי בחוסר תפקוד מוחלט (לא יודעת אם אי פעם היו לך כאבי שיניים כאלה) וזה לא שישר הלכתי לרופאים אחרים ניסיתי ממנו והוא לא הסכים עד שאני לא קובעת תור.. אני יודעת שהוא רצה שיכאב לי ואז בטוח אני יבוא לטיפול... ואז החלטתי לבדוק רופאים שאולי יתחשבו בי זה הכל.. אני בטוחה שעוד הרבה עושים כמוני ואני בספק אם אתה היית חווה כאבים כמו שהיו לי (והאנטיביוטיקה באמת עזרה בהתחלה!) ונגיד ולא היית רופא שהולך ביי דה בוק אלא מטופל לא היית פועל כמוני.. אני לא מצדיקה את עצמי, אני רק מבינה למה עשיתי את זה... הבעיה היחידה פה זה שלא אמרתי לרופא את האמת ואולי שתיתי יותר מידי... אל תסכים איתי אבל תבין אותי.
היום אני יזמין תור כי כואב לי ולצערי אין ברירה אני מפחדת להגיע לעקירה..

ציטוט

אנטיביוטיקה בפירוש לא מאיטה את התקדמות העששת ורק עוזרת במצבים של דלקת זיהומית חיידקית. לכן יש לטפל בשן זו בהקדם. לגבי ליידע את הרופא וכל השאר - כבר כתבתי דעתי ולא שיניתי אותה.
לגבי בי"ח - עניתי בשאלתך הנוספת היום.
לגבי מה אני הייתי עושה או כיצד הייתי נוהג - בדיוק כמו שרשמתי. הרופא צריך לדעת הכל.
כל טוב,

ציטוט

לא שאלתי אותך על כמות הזריקות...

שאלתי מה עושים במצב שהאנטיביוטיקה כבר לא משפיעה כמו עכשיו?

כלומר נגיד תהיה לי דלקת (לא בשן אלא באיבר אחר) ואצטרך אנטיביוטיקה ובגלל שהגוף שלי התרגל היא לא משפיעה..
האם זה שעכשיו היא לא משפיעה זה אומר שהיא לא תשפיע במקרים אחרים?
ואם כן, מה עושים במקרה כזה?

ציטוט

ראשית כן שאלת על כמות הזריקות
שנית כבר עניתי והסברתי שייתכן חשש שבמקרים אחרים של זיהום אותה אנטיביוטיקה ספציפית לא תהיה יעילה במיוחד. הרופאים יצטרכו לבחור במצב כזה באנטיביוטיקה אחרת (יש כמה וכמה סוגים). במצבי חירום אכן מאשפזים בבתי חולים עם אנטיביוטיקה לתוך הוריד (סוג ששמור רק בבתי חולים ורק למומחים למחלות זיהומיות יש גישה אליהן).
לכן שוב אדגיש - כדאי לטפל בשן הזו בהקדם, ואם צריך בכל זאת אנטיביוטיקה - הרופא כנראה יעדיף לתת אחת שונה מזו שלקחת שוב ושוב.
כל טוב,

ציטוט

סליחה שחפרתי

ציטוט

הכל בסדר. בהצלחה

כל טוב,

התחברות

בודק...