פורום
ניווט בפורום

האם ישנה עדיפות לכתר EMAX או זירקוניה בשן טוחנת ואיזה מבנה מומלץ להם?

ציטוט

בהנחה שאני נוטה לשחוק שיניים.
הבנתי שכדאי לעשות כתר מונוליטי ללא ציפוי חרסינה למי ששוחק. השאלה היא, האם כתר סירקוניה לא עשוי חומר קשה כ"כ שהוא ישחק את השן הנגדית בקלות?

האם כתר זירקוניה מלא עמיד משמעותית מכתר EMAX מלא?
מי מבינהם נדבק טוב יותר?
ושאלה אחרונה בבקשה, איזה מבנה מומלץ לכל אחד מהכתרים הללו?
האם אפשר לוותר על מבנה שיש בו מתכת מבלי לפגוע בחוזק ולבחור במנה פייבר פוסט?

קראתי על קומפוזיט, החומר שאיתו מדביקים את מבנה ה פייבר פוסט לתעלת השורש להבנתי והבנתי שהיא מהווה מצע לחיידקים עם סיכון יתר לעששת. כמו כן קשה להספיק היטב בגלל בעיית רוק או דימום בפה. האם זה נכון?

אני מעדיף שלא תהיה לי מתכת בפה, כי מחד היא עלולה להכתים את החניכיים מחד ומאיגך היא פחות גמישה כחומר גישור לתעלת השורש.

בקופת החולים שלי לא מבצעים כתרים מסוג EMAX. כך בהנחה שהוא עדיף (מבחינת חוסק הקישור לו לשן כפי שקראתי), האם עדיף לפנות לרופא פרטי כדי לעשותו על פני זירוקניה? הפניה ש EMAX גם נראה טבעי יותר. הגם שמדובר בשן טוחנת, אפשר אולי לראותה בזמן חיוך.

סליחה על כמות השאלות. אני דיי מבולבל מהמדיע שקראתי.

אודה מאוד להמלצתך והסבר אם ניתן.

המון תודה.

ציטוט

לגבי כתרים וחריקת שיניים - למרבה ההפתעה המחקרים וההמלצות שמקובלות כיום הוא דווקא כן לבצתע כתרי זירקוניה מונוליטיים, דהיינו בלי חרסינה, כיוון שזירקוניה פחות שוחקת שיניים לעומת חרסינה ופחות נוטה להישבר.

מעת לעת יש כנסים והצגת דיעות ועובדות בנושא, זהו נושא "חם מאוד". אני אישית בהחלט מעדיף זירקוניה מונוליטית לשיניים אחוריות, גם לאנשים שלא חורקים שיניים.

לגבי מבנה - כאן פחות תמימות דעים אם כי הרוב מעדיפים מבנה פייברפוסט וקומפוזיט ולא מבנה מתכת מבשל החשש לסדק בשורשים. לגבי עששת ורטיבות וכולי - אלו רק קשיים טכניים בפני הרופא,אםן הוא מבצע את המבנה ברמה גבוהה אין כל חשש לנ"ל.

לגבי קופ"ח - גם אם נניח שכל הרופאים והשינניו ברמה זהה לאלו שעבודים בפרטי - בוודאי שבמרפאה פרטית טובה ומתקדמת יש אפשרויות מודרניות וטובות יותר מאשר מה שהרופא יכול להציע בקופ"ח (לפחות בחלק מהמקרים).
לגבי שן אחורית - אמנם לא רואים בקדמת הפה אך אלו שיניים שטוחנות אוכל ונושאות ברוב העומס של הלעיסה, לכן בהחלט ראוי לטפל גם בהן בכתרים הטובים והחזקים בעולם.

גלבי חריקת שיניים באופן כללי - המלצה לקרוא את המאמר אצלנו באתר - ולמשל לבצע סד לילה, איבחון מתקדם, לנסות רפואה סינית ועוד.
כל טוב,

התחברות

בודק...