פורום
ניווט בפורום

שאלה

ציטוט

האם מותר לרופא "להעניש" ולסרב להביא לי מרשם לאוגמנטין שידוע שזה יועיל והסיבה היחידה שהוא מסרב כי הוא חושב שאם יעברו הכאבים אני לא יבוא לטפל. אני לוקחת אחריות על כל כדור שאני שותה אז למה הוא מקשה עליי? ואיך לא אכפת לו שאני סובלת? נולדים עם האדישות הזו? תנאי קבלה ללימודי רפואה?

ציטוט

במידה והמניע של הרופא הוא כלכלי , יש תחושה קשה שמדובר בדבר פסול. ממליץ לשתף את הסתדרות הרופאים בהתנהגות זו. רופא יכול גם להעניש באי מתן זריקה כדי שיכאב במקרה הרע או פשוט לא לומר את האמת עד שיכאב. רע מאוד שכך למעשה פועלים להשגת כסף.

ציטוט

שמתי לב שהגבת לשאלה ששאלתי (אדם נוסף בנוסף לרופא).
קצת לעשות סדר בסיפור שלי כדי לא להוציא רופאי שיניים נוכלים.
הבעיה היתה אצלי.
קיבלתי הרבה אנטיביוטיקות (מרופאים שונים..) כי פחדתי לטפל טיפול אמיתי עם זריקה וכו'.
ועכשיו הרופא החליט שזהו.. מאצלו אני לא יוציא עוד את הנוחות הזו כי סתם חבל והמצב אצלי ממשיך להחמיר.. מבחינתו היה שאני אסבול ואז בזכות זה אני יבוא לטפל... (אני עדיין חושבת שזה סוג של תכונה של "אכזריות" ששמורה לרופאים... עצם זה שהוא השאיר אותי לסבול).
אז ברור שכעסתי ולא עיכלתי והיה לי קשה לקבל שאני צריכה לעשות טיפול של ממש.. כי מה הבעיה שלו להביא לי חתיכת דף.. והייתי בטוחה שהוא עושה את זה בשביל כסף כי מטיפול שורש הוא מרוויח וממרשם לא..
אבל אז קלטתי שאם אצטרך לעקור את השיניים האלה שתלים עולים הרבה יותר והרבה יותר כואבים.. אז מניע כלכלי לא היה פה.
אז הרופא קיבל התנצלות.. מכל הלב...
הטיפול שלי בסוף השבוע ואני רועדת ממנו וכל היום קוראת על הטיפולים האלה.. החלום שלי לסיים עם זה ולחזור לחיות נורמלי הרג אותי הסיפור הזה כבר...
תודה לרופא שבפורום ולמי שהגיב ושיהיה לכם יום טוב.

ציטוט

לא בטוח שהכאב במכוון, הרי זריקה כמעט תמיד כואבת (לפחות קצת). אבל אני כמובן מגנה מכל וכל רופאים (או כל איש מקצוע) שהמניע שלהם הוא כלכלי, ובוודאי אם יש לך הרגשה שמכאיבים לך בכוונה או מרמים אותך לא רק שהייתי עוזב במיידית את המרפאה הזו, גם הייתי מגיש תלונה לועד האתיקה של ההסתדרות לרפואת שיניים ו/או תלונה למשרד הבריאות.

כל טוב,

ציטוט

מעבר לכך, רופא הוא לא חותמת גומי לתרופות, שאת יכולה לבוא ולדרוש תרופה והוא יהיה חייב לבצע. אם השיקול הרפואי הוא שצריך לתת אנטיביוטיקה, הוא יתן. ואם סך כל הממצאים או סיפור המקרה גורם לו לחשוב על טיפול אחר כנכון, או שמתן נוסף של אנטיביוטיקה לא יועיל לך אלא יסכם אותך - זו בהחלט אחריותו ולא רק תלוי במה שאת דורשת או מבקשת.
לתשומת ליבך - נדמה לי שכבר שאלת אותי שאלות בנושא, ואם כן - כדאי לקרוא את מה שרשמתי לך גם בעבר. ועוד משהו - הצורה שבה את כותבת מאוד לא מנומסת, בלשון עדינה.

כל טוב

ציטוט

סליחה הייתי קצת מצוברחת ועצבנית.
הספקתי כבר להתנצל מול הרופא... תכלס הוא צודק.
שיהיה יום טוב.

ציטוט

שמח שהבנת את הטעות ותהתנצלת בפני הרופא, וכמובן מאחל לך בהצלחה בטיפול

כל טוב

ציטוט

כתבתי בפורום לפני חודשיים ולפני חודש על טיפול שורש שאני צריכה לעשות... בסוף לא הלכתי לרופא... מתתי מפחד גם לספר לו ש"הלכתי מאחורי הגב שלו לבקש אנטיביוטיקה מרופאים אחרים" וגם מהטיפול... שבוע שעבר הלכתי והתבשרתי שאת השן הזו אני יצטרך להוציא... לא הלכתי בזמן... אפילו מתחת לעין התנפח לי (אני לא מגזימה).. ואתמול עקרתי את השן לא יודעת איך אזרתי אומץ, הפתעתי אפילו את עצמי.... קיצר הגעתי לרופא מאוחר... מאז העקירה אני רק בוכה קשה לי עם זה שעשיתי את זה... עוד כמה חודשים ידברו איתי על השתלה... ואני צעירה... בת 25... ובבדיקה שבוע שעבר התברר שיש לי עוד ארבע טיפולי שורש... ארבע!!! ועכשיו אני יודעת שזה אמיתי האיום של העקירה.. עד עכשיו לא עיכלתי... אני לא יודעת איך הגעתי למצב הזה קשה לי עם זה אני מרגישה תחושת עלפון כל פעם שאני חושבת על זה.... ואני מבינה שבאמת אין לי ברירה ומרגישה מחנק.... גם שתיתי המוןןן אנטיביוטיקה בשנה האחרונה מרגישה שהשיניים האלה הרסו לי את החיים.... אני נענשת בגלל שאני מפחדת ממשהו... זה אבסורד כי בדרך כלל כשמפחדים ממשהו אז פשוט לא עושים אותו... ורק בטיפול שיניים אם אתה מפחד זה אומר שהטיפול יותר קשה... ואתה חייב! לא באה בטענות לאיש רק לעצמי, רק פורקת... קראתי מלא על חרדה דנטלית מתאוריה למעשה הדרך ארוכה בשבילי ובינתיים המצב שלי מחמיר... איך אני יעשה ארבע טיפולי שורש ושתל? אני יודעת שאין לך פיתרון בשבילי... לצערי גם ראיתי סרטונים על טיפולי שורש וזה עשה לי סיוטים... כואב מוות.... גם עקירה כואב מוות... כפרת עוונות... אחרי כל ההקדמה הזו כמה שאלות.... 1) מרגישה לא נורמלית- אני יודעת שאני מזיקה לעצמי בדחיית טיפולים, חוויתי את זה על עצמי, ואני בכל זאת לא מסוגלת להיכנס לשגרת טיפולים.. ניסו גז צחוק, היפנוזה ולא עוזר.... סדציה והרדמה כללית אני מפחדת... האם זה נפשי וכדאי לי להיעזר בפסיכולוג? 2) אולי תדע, יש קשר בין אנטיביוטיקה לבין פטריות הולכות ונשנות בגוף שלי? 3) אם אני יעקור את כל השיניים בגלל בעיות רפואיות עד גיל 28, האם שברתי שיא גינס? (חברה שלי שואלת... חח) וברצינות, הגיוני בגיל שלי כל כך הרבה שורש? מה כבר עשיתי..הטעויות שלי היו שלא השתמשתי בחוט דנטלי ולא הלכתי לרופא ושיננית הרבה שנים, מתביישת להגיד כמה....
תודה על התשובות (גם הקודמות) ומתנצלת שפעם אחת שאלתי בבגסות והערת לי על זה...

ציטוט

צר לי שאת במקום כזה נפשית ופיזית.
-יש מספר עצות רשמתי במאמר שהפניתי אותך אליו בנושא חרדה מטיפולי שיניים (נמצא באתר שלנו בחלק של המאמרים) אך בראש ובראשונה צריך מצוא רופא שהוא לא רק איכותי אלא גם יצליח להבין אותך ולבנות בסיס של אמון להתחיל איתו
- לגבי פטרת - בהחלט, שימוש מרובה באנטיביוטיקות בהחלט קשור גם לזה
- לגבי "האם הגיוני המצב"? בהחלט, אדם שמזניח את הבריאות שלו ("לא הלכתי לרופא ושיננית הרבה שנים") ונותן לבעיות להמשיך ולהתפתח לא יכול להתפלא על ההתדרדרות.
- גם לעקור את כל השיניים ולעשות תותבות או שתלים לא מהווה פתרון סופי ואיכותי, לידיעתך

כל טוב

ציטוט

רשמת "גם לעקור את כל השיניים ולעשות תותבות או שתלים לא מהווה פתרון סופי ואיכותי, לידיעתך".
שתלים אני יודעת שזה לא פיתרון סופי, זה לתקופה מוגבלת
מעניין אותי למה תותבות זה לא פיתרון סופי?
תאורטית אם אין לי בכלל שיניים אז אין בעיות בשיניים...

בענין ההצעה לחפש רופא טוב... הרופא שלי כולם אומרים שהוא טוב... השבוע הצלחתי לעקור שן בלי לברוח משם.... תכלס בזכותו... הוא בסדר לא אשמתו שהטיפולים כואבים...

אז קבעתי תור לרופא ליום שני... אני יילך על זה בכל הכוח אין ברירה...
מאמינה שבהתחלה יהיה לי קשה ואסבול אולי אחרי כמה זמן אתרגל לטיפולים האלה...

מודה לך מקרב לב
שבת שלום

התחברות

בודק...