פורום
ניווט בפורום

שיניים

ציטוט

היי יש לי המון טיפולי שיניים שהרופא רוצה שאני יעשה. יש שיניים שיעשו לי בהם סתימות שחזור ויש שן סתימת שורש. שמעתי שיש מקרים שלא צריך לטפל בחורים קטנים אלא רק לעקוב. השאלה היא מה המקרים? וכל כמה זמן צריך לעקוב? השאלה השניה היא איך הרופא קבע שאני צריכה סתימת שורש האם אפשר לטפל בחור בלי סתימת שורש השן לא כואבת לי בכלל ובכלל לא ביקשתי ממנו לבדוק את השן הזו. אני מרגישה שאני יכולה להזיז את השיניים עם הלשון כאילו הם ממש חלשות ובגלל זה הלכתי לרופא כי זה מלחיץ. ועל זה הוא לא התעכב. יש לך פתרון בשבילי?

ציטוט

בואי נתחיל מהסוף - לי בטח אין פתרון בשבילך... רק אולי לנסות ולהבין ולהסביר דרך האינטרנט. את תוכנית הטיפול עלייך לקבל הסבר חוזר מהרופא האישי שלך אם משהו לא היה ברור.
ועכשיו הסבר קצר -
א. לגבי חורים קטנים - יש בשיניים חרירים וחריצים רבים. לפעמים הרופא רואה שהתחילה בהם פעילות חיידקית (למשל צבע חום שחור בחריץ), אבל בודק ורואה שעוד לא התחיל חור וימליץ על הדרכה מהשיננית איך לצחצח שיניים ואביזרים נוספים לשמירה על בריאות הפה, ויבצע מעקב- גם של השיננית בכל טיפול, וגם פעם בשנה ע"י הרופא. ואם תהיה החמרה המצב ובכל זאת מתפתח חור - לטפל בהקדם.
ב. לגבי שן שלא כואבת - בכלל לא אינדקיציה שאין בעייה. הרבה פעמים אנו רואים חורים ואפילו גדולים, שלא ממש כואבים או מפריעים - אבל ככל שהזמן יעבור הנזק יהיה יותר ויותר גדול, מתישהו כן יתעוררו כאבים קשים ו/או זיהום ו/או השן תישבר וכולי.
לכן בהחלט תפקידו של הורפא הוא לא רק לטפל במה שכואב, אלא גם לאבחן את המצב בשאר הפה וליידע את המטופל, כולל תוכנית טיפול מתאימה.
ג. לגבי שיניים ניידות - אולי מזה הכי הרבה יש לחשוש - פעמים רבות לאחר דלקות חניכיים ממושכות שלא מטופלות אנו רואים נסיגה בעצם הלסת ובחניכיים, והשיניים פחות יציבות. המצב ממש צריך להדאיג אם לא יטופל - כי מתישהו חומרת המחלה קשה ברמה כזו שמאבדים שיניים - לכן בהקדם אני מייעץ לך לקבל אבחנה מדוייקת על מצב החניכיים ועצם הלסת ולטפל בהקדם, ולעצור את מחלת החניכיים

תוכלי לקרוא על מחלות חניכיים ועל דלקות חניכיים באתר שלנו:
/95276/242325

כל טוב

התחברות

בודק...