פורום
ניווט בפורום

חבלה

ציטוט

לפני כשלושה חודשים אכלתי ביסלי ושן טוחנת תחתונה חטפה מן זרם.מאז יש כאבים לסירוגין כלומר יש ימים שהשן כלל אינה כואבת ויש שעות שכן.עלי לציין שבשן אין שום סתימה ולא נשבר חלק ממנה.האם יכול להיות מצב הפיך שהשן איכשהו תסתדר ולא תגיע לטיפול שורש?הבנתי מהרופא שלפעמים לוקח זמן עד שרואים דלקת בצילום.מה היית ממליץ לי לעשות?

ציטוט

האם מנסיונך יש סיכוי להחלמה ספונטנית אחרי שלושה חודשים?עלי לציין שאני לא אוכלת על השן הזאת ובזמנים שהשן כואבת היא כואבת מאוד ואני נזקקת למשכך כאב.

ציטוט

שאלה אחרונה-השבוע עשיתי צילום ואין שינוי מהצילום הקודם שנעשה לפני שלושה חודשים.התחלתי לאכול בצד הזה אוכל רך .לפעמים זה בסדר ולפעמים זה גורם לי לרגישות.האם זה סימן להחלמה ספונטנית?מהו זמן סביר להחלמה ספונטנית?

ציטוט

שאלה אחרונה באמת-האם זה לא מזיק עוד יותר לשן בזה שאוכלים עליה?לא עדיף לתת לה ״מנוחה״ ?

ציטוט

מתישהו תצטרכי לאכול עליה. אחרי כמה שבועות של הפוגה, כדאי להתחיל לאט לאט לנסות לאכול עליה, בתחילה לנסות דברים רכים יחסית, ורק אחרי כן אם אין בעייה להמשיך ולנסות תזונה רגילה

כל טוב

ציטוט

בהחלט ייתכן ומתחילה החלמה, וההסבר הוא שבמקרה של נזק העצב בחלק הפנימי של השן לאט לאט מצטמצם בנפחו ונוצר במקום דנטין חדש שנקרא "דנטין תיקוני". כך שהרגישות לעיתים הולכת ופוחתת.
כמובן שדרך האינטרנט זו רק השערה.

כל טוב

ציטוט

מניסיוני - כבר כל כך הרבה אפשרויות שונות קיימות, ולפעמים אני מתפלא איך דווקא משהו לא כואב, כשאני בטוח שהמטופל כבר סובל המון זמן (למשל חור מאוד עמוק), לפעמים להיפך - המטופל אומר שכאב לו משהו אתמול מאוד, ואני לא מוצא את הסיבה.
אבל האמת היא שברוב המוחלט של המקרים רופאים טובים כן מוצאים את הסיבה לכאבים, ואם לא - הם יעדיפו לבצע מעקב והמתנה, או ייעוץ עם רופא אחר, ולא למהר לטיפול כמו עקירה - שעושים רק שבוודאות אין סיכוי להציל את השן.

כל טוב

ציטוט

הרופא בהחלט צודק וכל הכבוד לו שהוא ממליץ על מעקב לפני שהוא יחליט על טיפול במצב כזה שאין אבחנה ברורה וחד משמעית. יש רופאים שמייד היו רצים לבצע טיפול שורש וכתר וכולי, וחבל.
לעצם העניין, בהחלט יש מקרים שאנו לא בטוחים מה מצב השן ואם תהיה החלמה ספונטנית - לעיתים כדאי להמתין. תוכל בינתיים לנסות לצחצ שיניים ובמיוחד באיזור הכואב עם אחת ממשחות השיניים שמיועדות לשיניים רגישות, אבל צריך לבצע הנ"ל יום אחרי יום לפחות במשך חודש ולא להתייאש..
אם הועיל - יופי.
ואם יש החמרה במצב - כמובן לחזור לרופא וליידע אותו.

כל טוב

התחברות

בודק...