פורום
ניווט בפורום

טיפולי שורש....

ציטוט

הגעתי למסקנה שאני לא לומדת מטעויות... אני כל פעם מבטיחה לעצמי ללכת כל חצי שנה לרופא שיניים או לפחות כשמתחיל לכאוב ואני כל פעם דוחה את זה למרות שאני יודעת שזה לרעתי.. עשיתי בעבר ארבע טיפולי שורש והטיפולים זכורים כטיפולים ארוכים, קשים, כוללים כאב חזק אחרי הטיפול עד שהמקום נרגע.. ועכשיו שוב פיספסתי את המועד ואני צריכה לעשות טיפול שורש נוסף וחידוש טיפול שורש אצל מומחה. האם יש דרך להבריא בקצת את השן ואז לעשות סתימה רגילה? ובעניין חידוש טיפול שורש- איך יכול להיות שמרגישה כאבים אם הוציאו את העצב בטיפול הראשון?

ציטוט

א. חבל, זה באמת משהו שאנו שומעים יום יום... ואני אומר שעדיף ללכת לרופא השיניים מאשר לזחול אליו על ארבע... ממש כמו מכונית - לא ממש מתחשק לנו לגשת לטיפול עשרת אלפים במוסך ולא ממש מתחשק לנו לעשות טסט ולשלם אגרת רישוי - אבל חייבים. וכאן זה הרי הרבה יותר חשוב ממכונית...
ב. גם הרבה יותר חכם וזול וכדאי לבצע טיפולי מניעה ואבחנה מוקדמת - למשל שיננית כל 3-4 חודשים וצילומים פעם בשנה-שנתיים עם בדיקת רופא - מאשר לבוא רק כאשר כואב ומחמיר.

אז עצה קטנה - אפשר לסמן לעצמך ביומן או בסמארטפון תזכורת כל חצי שנה לצלצל למרפאה ולקבוע. או כל 3 חודשים. וכולי. אפשר בהחלט גם לבקש מהמרפאה תזכורת לטיפול הבא, ואפילו לקבוע מראש מתי הוא יהיה. כך אני מלמד את מטופליי במרפאה שלי.

ולגבי טיפולי השורש - טיפול שורש מבצעים כאשר החור והחיידקים הגיעו כברב לעצב השן ויש זיהום ודלקת בעצב. אי אפשר לבצע רק סתימה במצב כזה, והזיהום רק ילך ויחמיר ויחריף.
לגבי חידוש טיפול שורש וכאבים - פעמים רבות כאשר טיפול השורש המקורי לא בוצע ברמה גבוהה או כאשר היה נראה שבוצע ברמה גבוהה ובכל זאת יש זיהום חוזר מאיזור שלא ראו בצילום ולא אובחן (למשל תעלת שורש שלא טופלה עד הסוף או כלל לא אובחנה) - ואז תתכן לאחר זמן מה (לעיתים שנים) דלקת חוזרת באיזור זה ואף בעצם הלסת והחניכיים סביב השורש. במצב כזה בהחלט יש לשקול חידוש טיפול שורש, ובמצבים קשים - מומלץ על ידי מומחה לטפולי שורש ובעזרת מיקרוסקופ מיוחד ומיכושר מיוחד נוסף.

בהצלחה

כל טוב

התחברות

בודק...