פורום
ניווט בפורום

סתימת אמלגם שחורה או סתימה לבנה?

ציטוט

יש לי שן טוחנת שיש בה סתימת אמלגם ישנה והיא כואבת רופא שניים בדק והוא רואה שהיא שבורה קצת ובצילום רואים שם חור במרפאה הזאת הם עושים רק סתימות לבנות האם נכון לעשות סתימה לבנה לשן שכבר יש בה סתימה שחורה ?שנית האם הסתימות הלבנות של היום הם חזקות ועמידות כמו הסתימות השחורות ?ושלישית אומרים שכמפרקים סתימת אמלגם משתחרר לאויר חומר רעיל אז איך אפשר להקטין נזקים ?תודה רבה

ציטוט

לגבי השן עצמה - אם יש בה חור, יש להוציא את כל הסתימה ולנקות היטב את כל החלל עד שאין איזור שבו יש חיידקים וריקבון.
לגבי אמלגם כחומר רעיל - באמלגם יש כספית אבל כשהיא בסתימה ותיקה לא מוכח שהיא מסוכנת לך עצמך, ובמיוחד כאשר קודחים אותה החוצה הרופא הוסייעת במצעים שאיבה יסודית של הכל (סקשן).

לגבי הרעילות של אמלגם או ההחלטה לבצע סתימות לבנות (קומפוזיט) בשיניים אחוריות אם כי יש המון ויכוחים בנושא ומאמרים שונים. אין אמת אחת מוחלטת. ברור שבאמלגם יש כספית ויש מדינות שמזמן אסרו על שימוש באמלגם. החשש הוא גם לנזק סביבתי אם כספית תחדור למשל למי השתייה או לביוב.
ברור גם שהאמלגם הוא ממתכת אשר אינה נדבקת אל חומר השן - ולכן כדי שהסתימה לא תיפול מהשן הרופא חייב להעמיק את הקדיחה פנימה בזוויות שונות - ומקריב חומר שן יקר.
פעם טענו שהאמלגם חזק הרבה יותר והקומפוזיט חלש מדי ולא מתאים לשיניים אחוריות - גם טענה זו הייתה נכונה רק לפני כמה עשרות שנים ולא כיום - החומרים הקומפוזיטיים היום כל כך חזקים שאפשר לבנות איתם שיניים לאחר טיפולי שורש במקום להשתמש במבנים יצוקים ממתכת או ברגי מתכת.
לבסוף - הקומפוזיט נדבק לחומר השן - מה שאומר שלא צריך לקדוח לעומק מיותר. זו התכונה הכי חשובה שלו בעיניי.
יש להבהיר שביצוע האמלגם קל בהרבה מאשר ביצוע קומפוזיט ויש לקומפוזיו גם חסרונות, והאיכות מאותד תלוייה במיומנות ובמיכשור של הרופא.

כל טוב

התחברות

בודק...