פורום
ניווט בפורום

בעיה

ציטוט

שלום וברכה,
עשיתי שני טיפולי שורש אחד ביוני ואחד ביולי בשיניים 16 ו 17. הרופא לא רצה לטפל בי ושלח אותי למומחה (בגלל שפחדתי). את המבנה עשיתי רק באוקטובר וזה אחרי שקבעתי עשרות פעמים תורים במרפאה וכל פעם דחו בגלל תירוץ אחר (לפעמים סיבות מוצדקות בהנחה שהם דוברי אמת).... פעמיים דחו אותי כשכבר הגעתי למרפאה!! חשבתי כבר לחפש רופא אחר אבל לא ידעתי אם זה אפשרי אחרי שהוא יודע את הסיפור של השיניים שלי וגם מי מבטיח שרופא אחר יהיה יותר בסדר אז נשארתי. ואז התחילו המדידות לכתר שגם שם דחו אותי כל פעם, יום אחד התקשרתי לצעוק עליהם שפשוט עושים ממני צחוק אז מנהלת המרפאה אמרה לי שגם אני ביטלתי תורים והם לא אמרו כלום (לפני הבדיקה הראשונה באמת קבעתי וביטלתי תורים... ממש פחדתי לבדוק מה יש לי... אבל מאז שהתחלתי דחיתי פעם אחת מסיבה מוצדקת...). בכל אופן עשו לי 5 מדידות כי כל פעם משהו לא היה טוב הרופא אומר שאחת השיניים הרוסה ולכן זה יותר קשה. כל פעם שהרופא התקרב עם המכשיר שמשחרר את הכתר הייתי מתכווצת והוא היה כועס שזה לא כואב ולמה אני זזה... לא מצליחה להשתלט על זה... אחרי המדידה החמישית שאמורה להיות אחרונה התקשרתי לקבוע תור והם אמרו שהכתר עדיין לא הגיע ושהם ייצרו איתי קשר.. ראיתי שעוברים שבועיים וחצי מהטלפון שלי אז התקשרתי שוב אתמול ובשיא חוצפתם המנהלת אומרת לי שבדיוק הרופא שאל למה אני לא באה ואני מוזמנת לבוא ובמידה והכתר לא יישב טוב אני אקח את העבודה ויחפש רופא אחר כי זה לא הגיוני לבוא שלוש שבועות אחרי ולצפות שיישב טוב! והיא התחילה להגיד לי שזה זמן יקר של הרופא וזה עלות! כאילו הזמן שלי לא יקר... אני תיק מפסיד כנראה. יום ראשון אני יילך לקחת את הכתר אבל אני לא יודעת מה לעשות!! רופא חדש ירצה לטפל בי בשלב כזה?
ודבר שני, מאז שסיימתי את הטיפולי שורש עדיין יש לי כאבים בחניכיים, פחות ממה שהיה לפני אבל עדיין כאבים. כל פעם אמרתי לרופא והוא בדק (בלי צילום חדש, הוא הסתכל על צילום שהמומחה צירף אחרי טיפול השורש) ואמר שהכל בסדר. אבל אני באמת מרגישה כאבים.... האם זה הגיוני שיש כאבים שהולכים להישאר איתי לנצח? אודה לכל עצה....

ציטוט

סיפור מאוד מורכב. גם מבחינת החרדה, גם מבחינת הבריאות עצמה ומה המצב בפה (למשל אם הגשר מתאים, ולמשל למה עדיין כואב בחניכיים), וגם מבחינת היחס שקיבלת.

אני חושב שכדאי לדבר עם הרופא ועם מנהלת המרפאה בשקט וברוגע ולהסביר לה את המקור לתיסכול שלך שגם מעצים את החרדות. למטופל מותר לפחד, והרופא צריך להתמודד גם עם זה. השאיפה היא ששני הצדדים יבינו אחד את השני ויצליחו לבצע טיפולים איכותיים בשלווה וברוגע יחסיים, מבלי לוותר כמובן על המקצועיות.

לגבי הגשר בהחלט כדאי לבדוק אם בוצע כהלכה. כנ"ל לשאול שוב לגבי הכאבים בחניכיים ולבקש צילום ובדיקה יסודית. אין להתעלם מתלונה זו - יכול להיות שיש דלקת בחניכיים וטיפול קצר אצל השיננית יקל על המצב ויפתור אותו, וייתכן שיש צורך בבדיקה חוזרת של טיפולי השורש.

אם את עוברת לרופא אחר כדאי לחפש רופא שחברייך/משפחתך המליצו עליו גם מבחינת היחס וכמובן מבחינת האיכות. אין לקבל בשום אופן יחס גם או לא מתחשב.

כל טוב,

ציטוט

תודה על התשובה המפורטת...
למה התכוונת כשרשמת גשר? זה המתכת של הכתר?
האם רופא חדש יסכים לקבל אותי בשביל הדבקת כתר קבוע בלבד? מי אמר ששניהם עובדים עם אותה מעבדה ואני יוכל להמשיך מאיפה שהפסקתי? או שאצטרך להתחיל מדידות מחדש? זו לא עבודה שהרופא שהתחיל חייב לסיים? גם אין לי כח לחפש רופא חדש אני רוצה שהעכשווי ירכיב לי את הכתר ואני יעוף משם..
ובעניין הכאבים, יכול להיות שאני אצטרך לעשות עוד פעם טיפולי שורש? הכל מחדש? בגדול הכאבים לא חזקים ואני כן יכולה לחיות איתם.. רק מציק לי שיש לי כי חשבתי שאחרי טיפול שורש לא אמורים להרגיש כאב אבל אולי אני טועה... בשביל כאבים כאלה אני לא יעשה עוד פעם טיפולי שורש, הם לא חזקים... אחרי טיפולי שורש אני לא אמורה להרגיש שום כאב? שום כלום?שיננית אף פעם לא עשיתי ואין לי מושג מה מרגישים... יום ראשון אני ינסה לשאול שוב על הכאבים האלה נראה איך הכל יזרום.. פשוט לא נעים לי כל פעם להעלות את הנושא הזה וכל פעם אומרים לי שהכל בסדר... והוא לא מצלם את המקום.. הוא משתמש בצילום שהמומחה הביא אחרי הטיפול שורש... אני לא יכולה להכריח אותו לצלם אותי.. נשמע כאילו אני מחפשת לעצמי בעיות... אוף מה אני יעשה... ?

ציטוט

את לא מחפשת לעצמך בעיות, אלא מחפשת לעצמך פתרונות וטיפול רפואי הולם. זכותך המלאה לא רק לקבל טיפול מקצועי והולם, אלא גם הסברים ובדיקות בהתאם למצבך בפה.

כל טוב,

התחברות

בודק...