פורום
ניווט בפורום

שורש או עקירה ושתל

ציטוט

יש לי שן שהרופא לא יודע אם כדאי לעשות טיפול שורש או לעקור ולשים שתל לכן הוא אמר לי ללכת לליעוץ אצל מומחה אנדודונט ואם עדיין אפשר אז שהמומחה אנדודונט גם יעשה את הטיפול שורש.
השאלה שלי היא למה שהמומחה אנדודנט יגיד לי לעקור שן אם העבודה שלו זה טיפול שורש ומזה הוא מרוויח? יש לו אינטרס לעשות לי טיפול שורש..
אין לי בעיה עם זה שטיפולי שיניים הם לא לנצח ואם טיפול שורש ידחה לי את העקירה ב 10 שנים אני יילך על זה אבל איך אני יידע?
ברור שגם אני מעדיפה טיפול שורש ולא עקירה ושתל אבל אני מעדיפה טיפול שיחזיק לי להרבה זמן ולא עכשיו טיפול שורש ועוד חודשיים עקירה ושתל..
האם לעשות שתל זה כואב? מה אורך הבורג שמכניסים? כמה זמן לוקחת ההברגה?
זה נכון ששתלים מחזיקים לעשר שנים בלבד?
אני בת 23. זה אומר שאני יעשה ניתוח שתלים 10 פעמים לפחות? זה לא יעשה נזק לחניכיים?
תודה ושבת שלום

ציטוט

השאלה שורש או עקירה ושתל היא שאלה יומיומית במרפאות השיניים. המומחה לטיפולי שורש וכן הרופא המשקם צריכים קודם כל להחליט אם יש סיכוי סביר להציל שן ולבצע כתר שישרוד לאורך זמן, ולעיתים ההחלטה מאוד קלה - ובמקביל לעיתים ההחלטה מסובכת וכדאי להתייעץ זה עם זה.
לגבי המבנה - הטיפול קצר וקל, ויש כמה סוגי מבנים - בורג מתכתי, מבנה יצוק מתכתי, ומבנה נטול מתכת לחלוטין (יתד מחומר שנקרא פייברפוסט). לכל רופא יש את העדפותיו המקצועיות.
עצה כללית - שורש טבעי שלך, גם עם טיפול שורש, מתחבר טוב יותר לעצמות הלסת ולחניכיים מאשר שתל, ברוב המקרים, ובהנחה שאין סדק בשורש או הרס מוחלט של השן או מחלת חניכיים קשה. לכן עוקרים רק כאשר בוודאות השן אבודה והשארתה בפה תגרום לנזק נוסף

אלו כמובן עצות כלליות ולאבחנה מדוייקת בהתאם למצב יש לפנות לרופא המטפל האישי

כל טוב,

התחברות

בודק...