פורום
ניווט בפורום

מפחדת מעקירה.....

ציטוט

אחת השיניים שלי (26) עברה טיפול שורש לפני קצת יותר מחצי שנה כולל מבנה וכתר..זו היתה שן אחרי נמק והטיפול שורש נעשה אצל מומחה... המומחה אמר סיכויי הצלחה 80%. כבר שבוע אני מרגישה כאב בכתר במיוחד כשאני לוחצת על השן.. אז פשוט לא לחצתי עליה ולא לעסתי עליה ועדיין קצת כאב... היום הכאבים החמירו והפחד הגדול שלי שיגידו לי לעקור את השן... השאלה שלי היא מתי עושים חידוש טיפול שורש ומתי עקירה? האם יש דרך להיפטר מהכאבים בעצמי בבית? והאם יכול להיות שהטיפול נכשל כל כך מהר? אני רק בת 24 והשן הזו מפחידה אותי שהיא לא מבריאה כלומר עשיתי טיפול שורש (אמנם התעכתי איתו אבל בסוף עשיתי) והכאבים חזרו ואולי עכשיו אני יעשה שוב טיפול שורש וכשעושים טיפול חוזר אחוז ההצלחה יורד אז הכאבים יחזרו ואז אם אני יעקור אז אני ישים שתל ואחרי כמה זמן אני יצטרך להחליף אותו כל פעם.. אולי כבר עדיף להישאר עם השן ולסבול קצת מכאבים? אני רוצה לפתור את הבעיה לתמיד בלי ללכת לרופא כל שניה... יש דבר כזה? בבקשה תעזור לי... תודה..

ציטוט

נתחיל מהסוף - כל אחד מפחד פחד מסויים מטיפולי שיניים, ובוודאי מעקירה. אבל אם המצב מאוד קשה והמומחה בעצמו אמר שלא בטוח שאפשר לבצע - כדאי לנסות להציל את השן ולגשת אליו לאיבחון ולהחלטה סופית. ייתכן וצריך תרופה מסויימת או אנטיביוטיקה, ייתכן וזה ייעלם מעצמו, וייתכן שלא ורק יחמיר - בקיצור - אך ורק בדיקה של הרופא האישי המטפל בך תוכל להיות באמת עצה טובה ואמיתית.
כל טוב

ציטוט

היי הלכתי לרופא ביום שני הוא צילם והוא אמר לי ללכת לבדיקה קצרה אצל המומחה שאצלו עשיתי את הטיפולי שורש (עשיתי שניים 26-27)... אתמול הלכתי המומחה בדק כמה דקות ואמר שהוא משער שזה סדק וההמלצה שלו לעקור את השן, כמו שחשבתי.... דבר ראשון, מה ז"א משער שזה סדק? בגלל השערה אני יעקור שן? למה הוא לא אומר בוודאות זה סדק? דבר שני, הבנתי שיכול להיות שהסיבה לסדק זה בגלל ששמתי מבנה מאוחר, גם בשן 27 התעכבתי גם בה זה יהיה ככה? ודבר שלישי, אתמול אחרי שיצאתי מהמומחה הכאבים בשן פסקו... כלומר, אם הייתי מתאפקת עוד קצת ולא רצה לרופא יש מצב שבכלל לא הייתי יודעת שיש לי סדק ולא הייתי יודעת שאני צריכה עקירה... איך אתה מסביר את זה שהכאבים פסקו? ולמה לא המליצו לי על חידוש טיפול שורש שזה המלצה שנותנים להרבה אנשים? למה עקירה? אני מכירה את עצמי, עקירה אני לא הולכת לעשות בחיים... ומצד שני בינתיים רק נדפקתי מזה שדחיתי טיפולים... מה יכול לקרות חוץ מנפיחות בפנים וכאבים? מה אני יעשה? 🙁

ציטוט

למה הרופא בחר להשתמש במילה זו או אחרת איני יודע. למה את דוחה ודוחה טיפול שיניים כשאת יודעת שאת מסכנת את השיניים ומחמירה את מצבן גם איני יודע.
עצתי לך, חוץ ממה שכבר עניתי בעבר, בקשי מהרופא האישי המטפל שיציע לך תוכנית טיפול שמתאימה למצב, שאלי את כל שאלותייך וקבלי הסברים מתאימים, כולל לוחות זמנים לכל שלב ושלב, בצעי אותה בצורה הטובה ביותר שאפשר כולל חומרים איכותיים במעבדה ובמרפאה, ואז תמשיכי בתחזוקה של 3-4 פעמים בשנה שיננית וכל השנה בבית.
כל טוב

ציטוט

אני בבעיה כי אני נשבעת שאני רוצה לשאול את הרופא מלא שאלות אבל במרפאה יש לי בלקאאוט... כי אני בלחץ שם... לכן אני שואלת פה...
מה המקרים שלא עושים טיפול שורש חוזר וחייב עקירה? עשיתי טיפול שורש כדי לא לעשות עקירה... ובסוף אומרים לי לעשות את שניהם...

ציטוט

כאבים גדולים ונפיחות, הצטברות מוגלה והיווצרות זיהום קשה - במצבים מסויימים אפילו יכול להביא לא רק לפגיעה בעצבוב ובעצם הלסת, ובשיניים אחרות, אלא גם עלול להתפתח לאבצס קטלני ולסכנת חיים.
נדיר, אבל בהחלט ייתכן.
לגבי בלקאאוט - אולי תנסי להכין רשימה קצרה של שאלות בכתב, ולהיעזר בה? שווה גם לבקש פגישה עם הרופא לא תוך כדי טיפול אלא במשרד, אפילו אם זה עולה כסף.

כל טוב

ציטוט

אני חייבת להבין...
כאבים, נפיחות, זיהום, אבצס אני יוכל לטפל בזה באמצעות תרופות (היו לי את השברים האלה בעבר ועבר עם תרופות).
השאלה שלי היא בקשר לפגיעה בעצם הלסת- לפי מה שאני הבנתי, היא חשובה מהסיבה שאם בעתיד אני ירצה לשים שתל צריך שיהיה שם עצם.. אבל אם אני לא יעקור לעולם אז גם לא אצטרך שתל ואז לא נורא אם יהיה לי פגיעה בעצם. וגם אם אני יגיע למצב שאני חייבת לעקור אז מקסימום אם לא יהיה עצם אז אני ישים תותבת.
הבעיה אצלי באמת מורכבת, אני בת 25 ואם אני יעקור עכשיו וישים שתל בגיל הזה (אני יהיה חייבת לשים משהו במקום כי אחרת הכל יתעקם) אני יצטרך לעשות איזה שש ניתוחי שתלים במהלך החיים שזה נראה לי יותר כואב מהכאבים שאני סובלת עכשיו... ואם אני לא יעקור עכשיו אז אני לא יצטרך שתל ואני יחסוך כאב..
אני ממש בהתלבטות מה לעשות...
ואם תוכל לענות לי גם על זה- למה לא נתנו לי אופציה לעשות חידוש טיפול שורש אלא המומחה אמר ישר עקירה? אני מכירה מלא אנשים שהיה להם כאב בשן אחרי ט"ש והם סך הכל עשו את זה שוב.. מה זה סדק בכלל?
לא מגיע לי לעשות גם טיפול שורש וגם עקירה.. התעליתי על עצמי והכרחתית עצמי לעשות שורש כדי לא לעשות עקירה... 🙁
ובקשר למה שכתבת- לפי מה שהתרשמתי מהרופא לא נראה לי שהוא יסכים לדבר איתי במשרד הוא מדבר רק בטיפול על הטיפול... נראה לי שאף אחד לא עושה את זה...וכבר אין לו כל כך סבלנות לבעית הפחדנות הזו.. זו לא בעיה שלו... בטיפול עצמו הוא מסביר והוא רגיש ולא מכאיב... אבל נגיד כשאמרו לי על העקירה השבוע התחלתי לבכות (פאדיחה) ואמרתי לו שאני לא יעשה את זה אז הוא אמר לי "טוב אז אל תעשי את זה מה את רוצה? בחירה שלך אנחנו לא מתחננים" והוא אמר את זה בטון כאילו ממש עליתי לו על העצבים... נראה לי הוא רואה בי ילדותית משתפנת... ונשבעת שאני לא עושה הצגות.. אני נשארת איתו כי כולם אומרים שאצלו לא כואב לעומת אחרים... בקיצור, לאור האמור לעיל אני לא הולכת לבקש ממנו פגישה במשרד.. הוא יצחק עליי.. אז המשכתי לשאול פה ברשותך..

ציטוט

אני לא יכול להסביר לך את המצב במדוייק דרך האינטרנט, זה תפקידו של הרופא האישי המטפל בך. בהחלט את יכולה לבקש פגישה במשרד והלכין שאלות, ולשלם כסף על ההיעוץ אם הרופא יבקש. זה עדיף מאשר לא לטפל או לא להבין.
לגבי כל השאלות בנושא העקירות - אענה שוב ובצורה שתהיה יותר ברורה (אולי) - כאשר שן רקובה ברמה כזו שהיא גורמת לזיהום, ואי אפשר להציל אותה - עדיף לעקור אותה ובהקדם:
א. אי אפשר שוב ושוב לבלוע תרופות - זה מסוכן, זה יהיה לא יעיל מתישהו, ועלול לגרום גם להיווצרות זנים של חיידקים שעמידים לתרופות הללו.
ב. הנזק שנגרם לעצם הלסת מסוכן בהרבה מאשר לעקור וחבל
ג. את מחמירה לעצמך את המצב בהתנהלות הזו. חייבת לעשות שינוי.
כל טוב

ציטוט

התחברות

בודק...