פורום
ניווט בפורום

איך?

ציטוט

איך רופאי שיניים לא נגעלים לטפל בפיות של אנשים? זה עם רוק, לפעמים צהוב, רקוב...
האם אף פעם הם לא נגעלו או שהלימודים והעבודה חישלו אותם?

ציטוט

שאלה פנטסטית וכמעט בכל שבוע מישהו שואל אותי מחדש על זה...
אז קודם כל, זה בכלל תלוי בבן אדם עצמו - האם הוא נגעל מגוף האדם וממחלות שונות, או שהוא דווקא חושב שזה מעניין ומרתק ללמוד רפואה ולטפל בבעיות רפואיות ולעזור לאנשים. כי גם בן אדם גאון שיסייםן בהצטיינות לימודי רפואה אבל נגעל מגוף האדם לא יהיה רופא טוב בעיניי, אלא סוג של "רובוט".

עכשיו אני אגיד לך בכנות, למשל מקצועות כמו מחלות מעיים או דרכי השתן - אני לא הייתי יכול לעבוד בזה... ולמשל רפואת עיניים - אותי אישית היה מפחיד לנתח עיניים. וקח לדוגמא עבודה כקוסמיטקאית, או אינסטלציה, או מתכנת מחשבים וכולי - גם אלו עבודות שאני אישית לא הייתי יכול לעבוד בהן. אפילו הייתי גרוע בהן גם אם הייתי מנסה...

ואני כמובן אומר את כל זה במלוא הכבוד ומלוא ההערכה לאנשים שעובדים במקצועות האלו ואחרים, ורק אומר מה אישית אני לא הייתי מסוגל לעשות.
כך ששוב - לכל רופא יש את תחום ההתמחות שמעניין אותו ומרתק אותו, ולכל בןאדם יש את העבודה שלו שבה הוא מצטיין.

כל טוב

ציטוט

תשובה יפה... תודה רבה.
עוד שאלה ברשותך, איך מגיעים למצב שמסוגלים לעשות פרוצדורות רפואיות בידיעה שהן לא נעימות למטופל? זה אופי מולד? או בא עם הנסיון?
במיוחד אצל ילדים שלא מבינים שזה לטובתם.

אני כרגע עוסקת בתחום מסוים ותמיד היה לי חלום להיות רופאת שיניים,
התחום מאוד מרתק אותי.. עד כדי שאני מרגישה פספוס למות בגיל 120 בלי ללכת על זה, ואני שוקלת ברצינות לעשות הסבה (לפני שיהיה מאוחר ואזדקן.. כרגע בת 26)
אני חוששת שאסיים את הלימודים ולא אהיה מסוגלת לטפל באנשים.

שאלה טכנית- ללימודי רפואה רגילה (לא רפואת שיניים) יש תוכנית ארבע שנתית בבר אילן לבעלי תואר ראשון. האם ידוע לך על תוכנית דומה (אני בוגרת תואר שני) ללימודי רפואת שיניים?

תודה רבה.

ציטוט

אני חושב שכל פעולה רפואית כמעט טומנת בתוכה איזושהי אי נוחות או כאב מסויים, לכל אדם. אבל אם הרופא הוא עדין ומתחשב, הוא יבצע הנ"ל בעדינות וסבלנות, מתוך ידיעה שזוהי אך ורק נקודה אחת בדרך לרפא את האדם, וזוהי הדרך להיות רופא טוב, בעיניי.
לגבי תוכניות לימוד שונות - אינני יודע, ברפואת שיניים יש 2 בתי ספר - בהדסה ובתל אביב , תוכלי להתקשר למרכז המידע או ממש להגיע לפקולטה ולשאול.

בהצלחה

כל טוב

התחברות

בודק...