פורום
ניווט בפורום

תוכניות טיפולים שונות

ציטוט

שלום,
כבר כמה חודשים אני סובלת מכאבי שיניים חריפים... אין לי רופא שיניים כי לא הייתי יותר מ 10 שנים... בת 26.
יום שבת לפני שבועיים הכאבים ממש החריפו והלכתי יום ראשון שאחריו לרופא כלשהו (אחותי מטופלת אצלו). לבקשתו הלכתי לעשות צילום פנורמי וכשהרופא ראה אותו הוא אמר לי שאני צריכה שני טיפולי שורש, לעקור שיני בינה וסתימה אחת והוא הביא לי אנטיביוטיקה מוקסיפן. הוא רצה ששבוע אחרי אני כבר יעשה טיפול שורש...
המוקסיפן לא עזר לי ונראה לי החמיר את המצב ואחרי כמה ימים נהיה לי אבצס חזרתי לרופא (כל כך לא הרגשתי טוב שיצאתי בתשע בבוקר מהעבודה כשהתחלתי בשמונה וחצי..). הרופא ראה את זה וביקש לעשות לי טיפול (הוא אפילו הציע חינם), סירבתי כי פחדתי וביקשתי אנטיביוטיקה יותר חזקה אז הוא הביא לי אוגמנטין. האוגמנטין אחרי יום נתן לי תחושה שהכל הבריא שם.
רציתי לשמוע עוד חוו"ד מרופא נוסף... הלכתי והרופא הנוסף אמר לי טיפול שורש אחד, עקירה (בשן שהקודם אמר טיפול שורש), 6 סתימות ושאין צורך להוציא את השיני בינה.
נתנו לי תוכניות כל כך שונות ואני לא יודעת מה לבחור...
"בא לי" לבחור את הראשון כי אין שם עקירה ויש שם רק סתימה אחת (שיני בינה לא דחוף עכשיו לעקור) אבל מפריע לי איך הוא לא ראה את מה שהרופא השני ראה... או שהרופא השני פועל מאג'נדה כלכלית או שהרופא הראשון אופטימי ובסוף אצטרך לעשות כפול טיפולים...
יכול להיות שהמצב שלי החמיר בשבועיים? כלומר הרופא הראשון אמר טיפול שורש ואז נהיה לי אבצס אז זה אומר שזה כבר עקירה?
אין לי רופא שלישי ללכת אליו...
בכללי אני מעדיפה לא לעשות לא טיפול שורש ולא עקירה.... עכשיו אין לי כאבים כלל בגלל האנטיביוטיקה. כבר קיבלתי הרצאה מהרופא הראשון שזה זמני וזה לא באמת עוזר ושאני עדיין צריכה טיפול שורש וכדאי מהר וכו'. אבל עדיין, לכמה זמן האנטיביוטיקה אמורה להחזיק לפני שיחזרו כאבים?

ציטוט

אני לא יכול לאבחן את המצב דרך האינטרנט, ומבין את הדילמה לגבי הרופאים השונים ותוכניות הטיפול השונות. בעייה.
מי צודק ומי לא? מה רופא שלישי היה מציע? תביני שיש גישות שונות גם ברפואה, ולא כל פתרון שאחד יציע הוא הפתרון שהשני יציע.
מכל הנ"ל ברור שיש מצב קשה בפה והזנחה של שנים, האנטיביוטיקה משפיעה כרגע ולא ידוע כמה זמן עו יהיה לך הפוגה מהזיהום והדלת - אבל היא בטוח תחזור. אין לדחות טיפולים, אבל כדאי מאוד שתקבלי הסבר לכל שן ושן האבחנה ומהן האלטרנטיבות הטיפוליות כדי לקבל החלטה סופית ולא לדחות עוד את התחלת הטיפולים.
בהצלחה

כל טוב

התחברות

בודק...