פורום
ניווט בפורום

דופק

ציטוט

מרגישה דופק בחניכיים מעל שן שנמצאת מאחורה מה זה בא להגיד?

ציטוט

בדרך כלל סימן לדלקת בעצב בשן או בחניכיים. כדאי לגשת בהקדם לבדיקה לפני שמתפתח מצב זיהום קשה או חירום.

כל טוב

ציטוט

טיפול שורש?

ציטוט

אם יש חור עמוק בשן ויש דלקת זיהומית בעצב - יבצעו טיפול שורש אם עוד אפשר להציל את השן מעקירה. לכן כדאי לטפל בהקדם לפני נזק בלתי הפיך

כל טוב

ציטוט

והוא קבע טיפול שורש בשן (כמו שכתבת)... שאלתי אותו אם יש לי אלטרנטיבה לבחירה אז הוא אמר לי עקירה (הוא צחק... מה מצחיק...?) כל הלילה לא ישנתי כי קראתי על הנושא... זה טיפול קיצוני שממש מחליש את השן אני לא רוצה לעשות טיפול כזה וזה לא נתפס לי שאני חייבת את זה... כל מה שקראתי בלילה זה אנשים שהיו להם כאבים חזקים, ספונטנים וכדו'... לי אין כאבים כלל...! אני מרגישה דופק כבר מעט זמן ובכמה ימים האחרונים אני מרגישה מין זרם כזה בחניכיים אבל זה לא בגדר כאב! אין לי בעיה להמשיך להיות עם זה כי זה ממש לא סבל בשבילי.... ידוע לי שטיפול כלשהו אני יצטרך לעשות אחרת הכאבים יבואו... אבל טיפול שורש או עקירה זה נשמע לי קיצוני למצב שלי... אין לי שום סימפטום של כאב שעונה לצורך בטיפול שורש... אני לא רוצה לעשות סתם... זה גם תהליך כואב, גם ארוך (הוא אמר שאני יצטרך כתר) וגם יקר... מה אני יעשה?

ציטוט

לא מבין איך את כותבת דבר כזה "לא נראה לי ש..." ? למדת רפואה ולא ציינת זאת? מה ההיגיון?
שאלת שאלה רפואית וקיבלת תשובה מה יש לעשות. כנ"ל בבדיקה אצל הרופא.
יש מצב של זיהום ודלקת בעצב. הזיהום ילך ויחריף ולעיתים עד למצבים שיוצאים משליטה ומסכנים חיים. אם את לא מטפלת בבעייה רפואית זיהומית הרי את מסכנת את עצמך. מה גם שאם אפשר להציל את השן מעקירה לפני שהיא תירקב יותר ויותר, זה בוודאי כדאי.
אל תצפי לתשובה מקצועית אחרת - ואל תחכי ואל תזניחי.

כל טוב

ציטוט

א. מצאתי קטע על טיפולי שורש של מישהו שנשמע שמבין בזה... האם יש אמת בדברים שלו?
http://focus-il.org/amalgam/?p=1187

ב. לא התכוונתי שאני מבינה ברפואה... רק כתבתי שקראתי כל מיני סיפורים על טיפולי שורש שדי חוזרים על עצמם... לכולם היו כאבי שיניים חזקים אז עשו להם טיפול שורש... אבל לי אין כאבים... לכן מוזר לי שאני צריכה טיפול שורש... סה"כ מנסה להשוות בין הסימפטומים שלי לסימפטומים של אחרים...

ציטוט

חלק קטן ממה שרשום שם נכון בעיני, למשל שאם יש ספק בתוכנית הטיפול כדאי להתייעץ עם עוד רופא.
הרבה מאוד דברים שרשומים שם ממש לא מקובלים עלי, אבל לא זה המקום לדיון בכתבה של מישהו אחר (שברור מכתיבתו שאינו רופא שיניים...)

אם יש זיהום חיידקי בשן צריך לבצע טיפול שורש איכותי. עם או בלי כאבים כרגע - הם יופיעו מתישהו...
אחר כך לשקול איך לשקם את השן (כתר או בלי כתר). אם לא יבוצע טיפול בהקדם, תהיה החמרה במצב ואת עלולה לאבד את השן (עקירה).
כל טוב,

התחברות

בודק...