פורום
ניווט בפורום

פלטה לאחר יישור שיניים

ציטוט

ד״ר גיא וולפין שלום,

כבר במשך 5 שנים אני מרכיבה פלטה שקופה לשמירת תוצאות יישור השיניים, חזרתי לאורטודנט כי אני מרגישה שהפלטה קצת לוחצת, לאחר בדיקה שהרופא ביצע הוא אמר שהיא יושבת בסדר והנחה אותי להמשיך להרכיב אותה לעוד הרבה שנים היות ואני חורקת את שיניי בלילה ורואים זאת בסימנים שעל הפלטה. השאלה שלי היא האם הרכבת פלטה לוחצת במשך שנים ארוכות עלולה לפגוע בשיניים באיזשהו אופן? אציין גם כי לפני שאני הולכת לישון אני מרכיבה את הפלטה והיא לא ממש לוחצת אבל כבר בבוקר היא ממש לוחצת (אולי כתוצאה מחריקת השיניים שהידקה אותה יותר) וההסרה שלה נעשית בטיפה כח.

ציטוט

מצב מעניין, גם צורך בפלטה למניעת תזוזת השיניים וגם בעייה של חריקת שיניים.
בעיקרון הפלטה לאורתודונטיה אינה מונעת ואינה מגינה מפני חריקות שיניים כמו סד לילה שמיועד לכך. אפשר לנסות למרוח מעט וזלין בתוך הפלטה כדי שיהיה קל יותר לשחרר בבוקר, אבל שוב - זה לא סד לילה.
אפשר להתייעץ עם הרופא לגבי קיבוע מסוג ספלינט, שהוא קיבוע דקיק בצד הפנימי של השיניים, שנשאר קבוע ולא מוציאים אותו, ואז אפשר לבצע במקביל גם סד לילה בגין חריקת השיניים.

כל טוב,

ציטוט

יש לי גם ספילנט בשתי הלסתות, אבל האורטודנט המליץ גם על קיבוע וגם על פלטה (בלילה בלבד) לפחות בשנים הראשונות לאחר הורדת הגשר. לא אכפת לי להישאר עם הפלטה עוד כמה שנים כי נניח ואני מדלגת ולא מרכיבה אותה לאחר מכן היא כבר לוחצת. בנוסף הפלטה השקופה קשיחה, לטענת הרופא היא נשחקת כתוצאה מחריקת השיניים ולא השיניים עצמן. אז עדיין עדיף לדעתך לקנות סד לילה, או שהפלטה יכולה לתפקד גם כסד?

ציטוט

ממה שאת מתארת נראה שהאורתודנט במודעות לבעייה של החריקה והרכיב לך את המיכשור הנכון כולל פלטה קשיחה. אפשר כמובן להתייעץ איתו שוב ליתר ביטחון.

כל טוב

התחברות

בודק...