פורום
ניווט בפורום

שאלה

ציטוט

שלום וברכה, ביקרתי היום אצל רופא שיניים בגלל כאבי שיניים. האבחנה היתה דלקת חריפה בשתי שיניים ולכן שני טיפולי שורש שאנדודונט יבצע. השיניים לדעתו חלשות ועליי למהר ולעשות את הטיפולים. למען הגילוי הנאות אין לי זמן להתחיל טיפולים ארוכים ומורכבים. אם אני מתחילה את הטיפולים עכשיו זה אומר שלפחות עוד חודשיים אני עם כתר וזה הרבה זמן שאין לי. לכן אני מעדיפה לעקור אותן. אני חוששת מטיפול של עקירה אבל זה טיפול של חמש דקות, טיפול שורש יכול להיות יותר משעה כל שן. אני לא רואה את עצמי יושבת שעה על הכיסא של הרופא. בנוסף, שיניים אחרי טיפול שורש יעקרו עוד כמה שנים גם ככה אז כבר לדעתי עדיף עכשיו במקום לעשות גם וגם. הרופא שלי חושב שהשתגעתי והוא הודיע לי שהוא לא הולך לעקור לי. האם יש פה אינטרס כלכלי (כלומר להרוויח גם טיפולי שורש עכשיו וגם עקירות בעתיד). הרופא נראה ישר וטוב אבל אני פציינטית חדשה שלו. הגעתי הביתה והתחלתי לחשוב על מה שהיה שם. שאולי הוא צודק ואולי לא. אני מבולבלת.... אשמח לעזרה

ציטוט

מקצועית איני יכול לדעת דרך האינטרנט מה הייתי ממליץ. אבל אענה באופן כללי - שיניים שעוברות טיפולי שורש איכותיים וכתרים איכותיים ישרדו שנים רבות בפה, החיבור של השורשים הטבעיים אל עצם הלסת ברוב המקרים חזק בהרבה מאשר שתלים (במצב תקין ובריא כאשר אין מחלת קשה של החניכיים למשל)
לכן לעקור שיניים כאלו יהיה טעות, לבצע השתלות בוודאי שיהיה יקר לא פחות וממושך הרבה יותר, וגם לא ישרוד בפה עשרות שנים בחלק מהמקרים.
יש עוד הרבה שיקולים אבל להגיד אין לי זמן או אין לי חשק זו טעות רפואית וגם כלכלית)
כל טוב,

ציטוט

לא יפריע לי להישאר בלי שן.
בגלל הכאבים שאני חשה התרגלתי לא להשתמש בהן.
עקירה לבד זה כמה דקות מאשר טיפול שורש שהוא ארוך נורא.

וכתבת ששורש טבעי חזק משורש לא טבעי. אבל בטיפול שורש לא מוציאים את השורש?

ציטוט

בטיפול שורש מוציאים את העצב הדלקתי מתוך השורשים ומבצעים סתימה מיוחדת ואוטמת שנקראת סתימת השורש.
הסבר ואיורים תוכלי לראות בקישור הבא:
/95276/243871

ושוב אני אומר - חוסר של שן עלול לגרום בעייה עם תזוזה של שיניים אחרות ואף עומס מיותר עליהן, אולי אף נזקים לאורך זמן. חבל

כל טוב,

התחברות

בודק...