פורום
ניווט בפורום

חרדה דנטלית

ציטוט

שתי שאלות:
1) זכור לי שלפני כשנתיים קראתי פה מאמר על חרדה דנטלית ועכשיו אני לא מוצאת אותו. תוכל אם קיים לצרף לי קישור? אני רוצה לנסות ליישם..
2) האם לדעתך יש מצבים שבהם לא כדאי לטפל בשיניים בגלל חרדה? כלומר, אני אישית מרגישה שכל פעם כשאני רק חושבת על רופאי שיניים יורדות לי כמה שנים מהחיים. באמת. האם יש אנשים שממליצים להם לא לטפל? אני יכולה להעיד על עצמי שניסיתי מספר פעמים ללכת לרופאים (המומלצים כנחמדים ביותר) ואני מרגישה שזה גדול עליי. שיש לי שריטה עמוקה ואין לי מה לעשות איתה. שככה אני וזהו. אני מרגישה שאני יותר פוגעת בעצמי בגלל הלחץ מאשר מועילה לעצמי.
קצת על העבר שלי- הפעם האחרונה שעשיתי טיפול היא לפני כשנה וחצי וזה היה טיפול חרום שעושים לפני טיפול שורש ולפני כן כשהייתי בת 12 (עכשיו בת 23). כרגע אני מרגישה אי נוחות בפה, אני לא יודעת אם לקרוא לזה כאב כי זה פחות ואני די התרגלתי וכשבאמת אין ברירה אני נוטלת אנטיביוטיקה.

אז יש מצבים שבהם האי תועלת מהטיפול עולה על התועלת מהטיפול? אני נמצאת שם?

אודה לתשובות,
רוני

ציטוט

הנה הקישור: /95276/242771

אין כזה דבר שממליצים לא לטפל - הרי המצב בפה רק ילך ויחמיר. גם לבלוע אנטיביוטיקה מדי פעם זה רע מאוד - לא רק שלא פותר את הבעייה, אלא גם בסוף החיידקים לא יגיבו לתרופה ויהיה זיהום חמור יותר.
תקראי היטב את המאמר, יש שם שלל עצות טובות, אם עזר במשהו - יופי. אם לא, תרשמי לי שוב.
כל טוב,

ציטוט

היי זו שוב אני.
כמה דברים:
1) קראתי את המאמר... רשמת שאם לא יעזור אכתוב שוב.. ואני חושבת שהבעיה שלי היא אחרת... כי כתוב שמה כל מיני עצות אבל לזמן הטיפול... אני כל כך מפחדת (הרבה לפני הטיפול) אפילו עכשיו כשאני כותבת אז אני בלחץ. אני מרגישה שזה קשה בשבילי ללכת לטפל.
2) אני ממש מפחדת במיוחד מהזריקה ולא ראיתי שמה עצות מה עושים עם זה... אני נורא מפחדת ממחטים... גם בדיקת דם לא עשיתי מהגן...
3) כשהייתי לפני שנה וחצי בטיפול חרום לפני טיפול שורש אז שמו לי גז צחוק ועדיין פחדתי והרופא שלי אמר שאצל מבוגרים זה פחות עוזר... אני עשיתי את הטיפול הזה כי כאבה לי השן ממש ממש וכבר לא היתה ברירה...
4) מאז שעשיתי את הטיפול הנ"ל אין לי כמעט בעיה עם השן (רק לפעמים) האם זה אומר שהיא כבר בסדר למרות שלא עשיתי טיפול שורש?
כי אתה רשמת ש"המצב רק מחמיר" ואני לא מרגישה שהמצב מחמיר...
5) גם מהיפנוט, סדציה (זה עם מחט) והרדמה כללית (זה דורש מחטים) אני מפחדת... אני לא יעשה אותם בחיים... אני לא יודעת מה לעשות... אולי פשוט אני יעשה רק טיפולי חרום רק כשיהיה צורך כלומר אם יכאב לי...
6) אני מכירה מישהו בן 40 שלא היה בחיים שלו בטיפול שיניים.. איך יכול להיות?

תודה

ציטוט

לא יכול לפתור לך בעייה כזו של חרדה דרך האינטרנט. רק שילוב של ההמלצות - למצוא רופא שיבין אותך ויעבור תהליך איתך (אפילו לשבת עם הרופא ולשוחח זה חלק מטיפול, עד שרוכשים ביטחון ואמון מסויים כדי להתחיל במשהו, למשל). אם גז צחוק עזר לך פעם אחת זה נהדר, אזי כדאי כל טיפול לפחות בהתחלה לבצע עם גז צחוק. לגבי חירום - עדיף ללכת לרופא השיניים מאשר לזחול אליו על ארבע (הרי תפחדי הרבה יותר ויכאב לך יותר כאשר מדובר בחירום, שלא לדבר על סיבוכים מיותרים ועלויות גבוהות).
ככל שתשפרי את התקשורת עם הרופא והאמון יגדל, יהיה לך גם נפשית קל יותר ויותר לטפל. ככל שתדחי את הנ"ל - רק ילך ויחמיר, גם נפשית.
לגבי ההוא שלא היה אצל רופא שיניים - איך את יודעת מה המצב שלו בפה? מעט מאוד אנשים לא סובלים כלל מבעיות בפה (שיניים ו/או חניכיים), אל תקחי מזה דוגמא למשהו.

כל טוב,

ציטוט

קודם כל תודה על התשובות.
אתה חושב שאני יצליח לעשות טיפולי שיניים אם יש לי פוביה קיצונית ממחטים והדבר הראשון שעושים בטיפול שיניים זה זריקה? אתה מבין שזה מעבר לטיפול שיניים אלא זה משהו הרבה יותר גדול.... קרה שמישהו איכמופוב הצליח? אני לא יודעת מה לעשות ככה אני

ציטוט

ממש לא נכון שכבר בפגישה הראושנה עושים זריקה. כאמור אפשר להתקדם בצורה אחרת לגמרי, שיחות ובדיקות ראשונות, אבחנה, הסברים, בחירת טיפול קל + גז צחוק להתחלה, למשל, וכך להתקדם לאט. מה שכן, אם תגיעי רק לטיפול עזרה ראשונה עם שן כואבת, לא יהיו האופציות האלו וחבל.
ואז כבר באמת תתחילי ישר מזריקות.

כל טוב,

ציטוט

אחרי החג אני יילך לנסות לטפל

תודה

ציטוט

הייתי אצל רופא שיניים ומסתבר שרופאי השיניים ממש מודעים לזה שמפחדים מהם... לא ידעתי שזה ככה... כשהזמנתי את התור הסברתי להם שאני רק רוצה בדיקה והסברים ואז כשהגעתי כל כך פחדתי שהרופא אפילו לא בדק ודיברנו במשרד שלו הוא שאל מה מפריע לי וכאלה... אחרי זה נכנסנו לחדר הטיפולים והוא הראה לי חלק מהמכשירים שביקשתי (מה שזכרתי מטיפולים קודמים...) וגם הוא הראה כל מיני דברים שהוא רצה אבל הוא לא הראה לי את המזרקים.. וגם התביישתי לבקש... ומהם אני הכי מפחדת הרי... יש לי תור שבוע הבא לבדיקה של הפה הפעם.. אבל אני לא יודעת מה לעשות.. אם להתחיל עם זה עכשיו.. זה עושה לי לא טוב לנפש... אני ממש מתלבטת אם ללכת לתור... ועוד יותר מזה- כשיצאתי מהמרפאה, הרופא אמר לי שהוא מבקש שאני יבוא לתור הבא ולא לבטל אותו.. כאילו הוא ידע שאני יבטל... ועכשיו זה גם פאדיחה לבטל אחרי שהוא ביקש... אני פשוט לא יודעת מה לעשות... הרי זריקה תהיה מתישהו.. אם לא שבוע הבא אז עוד חודש, הרי זה חלק בלתי נפרד מטיפולי שיניים... ואני רועדת מזה... אני לא מצפה שתאמר לי "צודקת, אל תלכי" הרי אתה רופא שיניים... אבל אני לא יודעת אם אני בכלל בדרך הנכונה אם יש לי סיכוי לעשות את זה מתישהו בכלל... אני גם מפחדת מהתוצאות של הבדיקה בטח יש לי בפה בלאגן שלם ואני הולכת לסבול מהרבה זריקות... אני יודעת על טיפול שורש ודאי, כי לפני שנה וחצי כבר אבחנו... ואולי זה כבר עקירה... ודבר נוסף, אני לא כל כך יודעת למה אני "נענשת" ככה... הקפדתי כל הזמן על צחצוח שיניים ואף פעם לא הזנחתי את הפה שלי... איך הגיוני שהגעתי למצב כל כך גרוע כמו טיפול שורש? אם היו אומרים לי סתימה אז הייתי מבינה כי זה קורה לכולם אבל טיפול שורש זה משהו חריג יחסית ולא עשיתי משהו לא בסדר עם השיניים... באמת שהקפדתי..

ציטוט

אתמול סיימתי טיפול שורש+מבנה+כתר ✌
הרע מאחוריי..
תודה רבה על התשובות מלפני ארבע חודשים!

ציטוט

יופי! שמח שעזרתי במשהו, כל הכבוד ותודה על העדכון- בהצלחה בהמשך  🙂

התחברות

בודק...