פורום
ניווט בפורום

רגישות למגע 9 ח' לאחר ט"ש

ציטוט

שן לאחר ט"ש שנמצאת מחוץ לסגר ורגישה למגע, בהעדר עדות רנטגנית או קלינית לפתולוגיה כמה זמן סביר להמתין עד לעקירה? אילו דרכים יש לאיבחון מלבד סיטי? האם יש טעם להתבוננות במיקרוסקופ לאחר שהתעלות כבר נאטמו? אמנם שן בינה אך משתתפת בלעיסה ויש לה נגדית, אשר תהפוך ללא רלוונטית במקרה של עקירה.

ציטוט

כדאי להתייעץ עם מומחה לטיפולי שורש אם כדאי לפתוח את השן מחדש או לא, אולי לבצע צילום CBCT תלת מימדי לשורשי השן הזו ואולי בדיקה או טיפול אחרים.
לגבי מגע - זה לא ממש משנה כי את לועסת על השן הזו מול השן הנגדית...
לגבי עקירה ושן נגדית - השן הנגדית לא תהפוך מיותרת, אין דבר כזה... מבצעים השתלה במקום השן שנעקרה (אם ההחלטה תהיה לעקור), ואח"כ כתר על השתל ומחזירים לפעולה את השן הנגדית

🙂

כל טוב,

ציטוט

אז לאחר המתנה של כעשרה חודשים לריפוי שלא הגיע ,עקרתי את השן. השן יצאה חזקה ושלמה ולא סדוקה. הריפוי מהעקירה היה מאוד קשה, ועד היום ,יותר משבועיים אחרי, יש לי כאבים , שהולכים ונחלשים מאזור העצם, .אבל בגדול הסימפטומים שהיו לי עברו (טעם מר, כאבים מקרינים לסינוס, כאב למגע בשן).
האם ניתן להסיק מכך , על דרך השלילה ,שהבעיה היתה בטיפול השורש? כמו למשל קיום תעלות שלא טופלו? האם , למען הלימוד ,ניתן לאבחן את הדבר לאחר שהשן נעקרה ?(היא אצלי) תודה

ציטוט

האם היה סדק בשן או תעלה שלא טופלה? תיאורטית היה אפשר לבצע לשן צילום CT או לבצע במעבדה עם מציוד מיוחד ומיקרוסקופים חיתוך וצביעה מיוחדת (כמו בספרי הלימוד של רפואת השייים), אך מכיוון שזה לא ממש פרקטי כנראה שלעולם לא נדע.,..

כל טוב ,

ציטוט

שלום דר גיא,
הכירורג שהוציא את השן אמר שאינה סדוקה. גם רופ"ש כללי שראה אמר זאת. לשיטתך אין בראיה קלינית של השן לשלול סדק שעושה כאבים? ולהסיק על דרך השלילה שהבעיה היתה בט"ש לא שלם?
תודה שוב על הסבלנות דר גיא, פשוט סבלתי כל כך מהשן הזאת וסקרנית לדעת מה הסיבה 🙂 חג שמח

ציטוט

שוב, המראה הכללי של השן מאוד חשוב, וכשיש סדק גדול או ממש שבר בחלק מהשן יותר קל לראות, אך לעיתים יש סדקים מאוד צרים שאפילו ברנטגן קשה לראותם. לכן סביר להניח שהכירורג צודק, אך תשובה ודאית כאמור אפשר לבצע רק בדרכים שתיארתי מקודם.

כל טוב ,

התחברות

בודק...