פורום
ניווט בפורום

לאחר עקירת שן

ציטוט

עברתי עקירה לפני שבוע והמקום עדיין רגיש/ כואב בתנועות מסויימות מורגש וקושי לאכול מזונות מסויימים . מדובר בשן טוחנת עליונה שמצאו סדק האם זה הגיוני וכמה זמן עוד זה יכול כזאת רגישות /כאב להמשך זה נורמלי למרות שיש הטבה אבל עדיין מאוד רגיש.

ציטוט

הגיוני מאוד שעדיין רגיש, גם בגלל תהליך הזיהום שהיה באיזור בגלל הסדק וגם בגלל ששן טוחנת עליונה היא גדולה מאוד ובעלת 3 שורשים, כך שהפצע יחסית גדול.

כל טוב,

ציטוט

עברתי עקירה לפני שבוע והמקום עדיין רגיש/ כואב בתנועות מסויימות מורגש וקושי לאכול מזונות מסויימים . מדובר בשן טוחנת עליונה שמצאו סדק האם זה הגיוני וכמה זמן עוד זה יכול כזאת רגישות /כאב להמשך זה נורמלי למרות שיש הטבה אבל עדיין מאוד רגיש. והאם בגלל שזה היה סדק וזה אומר שהמקום במצב כזה לוקח יותר זמן להחלים ובמיוחד ששן טוחנת עליונה שהבנתי בכללי אחת השיניים עם סיבוכים בהשתלות והאם בעקבות זאת יש סיכוי גדול להשתלת עצם וגם לחכות יותר זמן מהעקירה להשתלה יהיה עד שהמקום יחלים?

ציטוט

נדמה לי שכבר עניתי לך, אז הנה שוב בקצרה - כשיש סדק בשן פעמים רבות יש זיהום גם בעצם הלסת סביב השורשים, העקירה תהיה קשה יותר וההחלמה איטית יותר, כמות הנזק של עצם הלסת ואח"כ הצורך בביצוע השלמות והשתלות עצם לסת או הרמת סינוס תלויות במידת העצם שתיוותר לאחר הריפוי, וזאת יש לבדוק לאחר 3-4 חודשים ובעזרת צילום מיוחד שנקרא CT.

כל טוב,

ציטוט

תודה רבה זאת באמת טוחנת בת 4 שורשים אז יכול לקחת כמה שבועות זה הגיוני. ועוד שאלה משתמשת כרגע במי פה רפואיים ואמרו לא יותר משבוע וכמעט עובר אפשר להשתמש עכשיו במי פה רגילים הקבועים שמשתמשת באופן רגיל הם ללא אלכוהול או שיכולים לעשות מזק?

ציטוט

יש לעקוב אחרי הוראות הרופא האישי בקפדנות. אחרי שבוע של שטיפות פה אפשר לחזור לשטיפות הרגילות. לאחר עקירה כדאי גם מספר פעמים ביום לבצע שטיפת פה עם מי מלח (כוס מים חמים ובהן מומסת כפית מלח, לשטוף במשך דקה ולירוק).

כל טוב,

ציטוט

ואם השתמשתי רק במי פה רפואיים לחלל הפה אמרו לי שזה בסדר באותה מידה. ומתי הגיוני שהרגישות תשאר אני שבוע לאחר העקירה והקושי בתנועות ספצפיות כמו שחעול ואכילה כל מדי דברים קשים יותר מאוד למרות שמנסה כמה שפחות בצד הזה וגם הצחצוח קשה לא שזה הכאב שהיה לפני זה כאב שונה אבל מקווה בגלל מה שאצרת שזה סדק שקצת יותר ארוך אבל רק כמה זמן זה עוד בגדר הגיוני שיכול להמשך. בכל מקרה יש לי תור עוד 3 שבועות לפעילות בצד שני שכמעט סיימנו ואבקש שיסתכלו אם הכל תקין אבל רק לבינתיים.

ציטוט

אין חוקים בזמן ריפוי ואצל כל אחד זה שונה, וכל עקירה היא סיפור בפני עצמו. הקפידי על הוראות הרופא ולהיות סבלניים. אם נראה לך שיש זיהום באיזור (החמרה בכאב, נפיחות שחוזרת וגדלה, הפרשת מוגלה וכולי - גשי לרופא לבדיקה אישית.

כל טוב,

ציטוט

בינתיים אין החמרה רק אי נוחות , וכאב שמופיע יותר חזק אחרי אוכל למרות שאוכלת הרוב על הצד השני אבל בכל זאת נתקע שם כל עוד הפצע לא נסגר. וכמו שאמרת בגלל שהיה סדק ההחלמה קשה יותר למרות שכבר יש שיפור אבל לא כמו שרציתי שיהיה , אחכה בסבלנות ומקסימום משהו שיחשיד לי שלא תקין אלך. גם הקטע של הניקוי והצחצוח קשה יותר מתמיד למרות שעושה בשיא העדינות זה הגיוני ? ומתי יודעים בוודאות האם העניין יסתכם רק בשתל או גם בהשתלת עצם ביום ההשתלה או כבר לפני זה אחרי ביקורת או עוד פעם צילומים למשל? ברור שאשאל את כל זה את הרופאים אבל יש לי תור עוד כמה שבועות רק.

ציטוט

הפצע ייסגר לאט ובקצב שלו ושל הגוף שלך ועד אז צריך סבלנות ועדינות.
לגבי שתל - לפני ההשתלה מבצעים צילום תלת מימדי מיוחד - CT , וכבר אז אפשר להעריך אם זה יהיה שתל פשוט או שיהיה צורך בהרמת סינוס ו/או השתלת עצם.

כל טוב,

התחברות

בודק...