פורום
ניווט בפורום

דלקת בשן

ציטוט

בת 36. עברתי טיפול שורש בשן כשהייתי בצבא. לפני 4 שנים נשברה. הרופא עשה צילום ועשה לי כתר. כרגע אני גרה בחול ונאלצתי לגשת לרופא שאינני מכירה. שבוע שעבר לאחר תחילת כאבים ניגשתי כאן לרופא שעשה צילום ואמר שיש דלקת בשורש. שאלתי היא האם יכול להיות דלקת בשורש אם עשו טיפול והוא אמור להיות ׳מת׳? יש לי עוד שן כזו שעברתי טיפול שורש בצבא וגם נשברה לפני שנתיים אך בה הרופא שלח אותי לעשות חידוש טיפול שורש לפני שהוא שם כתר. האם גם במקרה הזה תוכל להיווצר דלקת? הרופא כאן אמר שיש 2 אפשרויות. או לעקור שן או ללכת לבית חולים ושם הם עושים חתך מעל בחניכיים ומנקים את כל החומר ששם הרופא שעשה את הכתר. האם זה נשמע הגיוני? האם לדעתך אוכל לחכות לאחר האנטיביוטיקה ופשוט לראות אם הדלקת תחזור? מאחר ואני נורא פחדנית. ושאלה אחרונה הרופא אמר שהוא לא בטוח איזה סוג בקטריה יש ונתן לי כדורים שנקראים flagyl 400 מ״ג וכדור שנקרא v-pen mega נדמה לי שזה 600 מ״ג פניצילין. אותם אני לוקחת ביחד 3 פעמים ביום. לעשרה ימים. היום זה היום השמיני ואני מרגישה כבר כמה ימים שאני רדומה וראש כזה מסוחרר. האם זה נורמלי ?

ציטוט

נתחיל בכך שאיני יכול לתת לך תשובות מדוייקות בפורום ללא רנטגן ובדיקה. לכן אסתמך על האבחנה של הרופא שבדק אותך כעת:
א. בהחלט יש מצבים שבהם לאחר מספר שנים שבוצע טיפול שורש וכתר שתתכן דלקת בקצה השורשים באיזור בו הצליחו לשרוד חיידקים

ב. במצב כזה צריך לשקול כפי שהרופא הסביר לך או את פירוק הכתר וביצוע חידוש טיפול שורש, מומלץ ע"י מומחה לטיפולי שורש + מיקרוסקופ מיוחד, או אפשרות אחרת שהיא התהליך הכירורגי שתואר. הוא נקרא אפיסקטומי או אפיקואקטומי - קיטום קצה השורש.

ג. ברוב המקרים הייתי ממליץ על האפשרות הראשונה אם ניתן להסיר את הכתר והמבנה ואז לחדש את טיפול השורש. שוב, זו רק המלצה תיאורטית ולא ספציפית לך

ד. לגבי תופעות לוואי של אנטיביוטיקה - יש לעדכן את הרופא בכדי שיחליט אם זה נורמלי או שיש צורך להחליף את התרופות

כל טוב,

ציטוט

הסבר על אפיסקטומי - קיטום חוד השורש

ציטוט

הסבר על אפיסקטומי - קיטום חוד השורש

התחברות

בודק...