פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש שן 47

ציטוט

שבוע שעבר התחלתי טיפול שורש (פגישה ראשונה) בשן 47 שכאבה לי במגע עם חור קור מישוש וכו - כבר לאחר הטיפול הראשון נעלמו הכאבים והרגישות ואני מרוצה - במהלך הטיפול זיהה האנדודננט שלוש תעלות וטיפל בהן ,הוא חןשד שישנה עוד תעלה אבל לא בטוח , בנתיים הוא ביצע חבישה וסתימה זמנית וקבע לי תור לפגישה שנייה הוא אמר לי שיזמין TIP מיוחד , השאלות הן:

1 האם ניתן לסיים טיפול שורש גם ללא סתימת כל התעלות ?
2 כמה זמן מחזיקה הסתימה הזמנית ?

אני חייב לציין שאני מרגיש נפלא לאחר הטיפול - השן לא כואבת ואני סוף סוף ישן בלילה

ציטוט

שן טוחנת מכילה בין 3 ל-4 תעלות ברוב המקרים, ולכן טוב עושה הרופא שאומר שיש צורך בבדיקה סופית והחלטה אם הוא מצא וטיפל בכל התעלות. בשום אופן אין לסיים טיפול שורש אם אין איטום מוחלט של כל התעלות, בגלל המצאות חיידקים בתעלות שלא טופלו וחשש לזיהום עתידי וכשלון כל הטיפול.
כל טוב,

ציטוט

האנדודנט הנוכחי שחושד שישנה תעלה נוספת לא מצא תעלה נוספת אבל נשאר לו החשש - הוא הפנה אותי לאנדודנט נוסף שגם הוא לא מצא תעלה נוספת אבל גם לו יש חשד לפיכך הוסכם:
ששיקום השן יימשך כמתוכנן כלומר מבנה + כתר למרות החשש, לי זה נראה הגיוני מאחר ושני אנדודנטים לא מצאו תעלה נוספת למרות שהחשד נותר בעינו מצד שניהם !!

1.האם ההחלטה סבירה ? כמו שציינתי שניהם לא הסירו את החשד מקיומה של תעלה נוספת וגם ציינו שאינם רוצים לגרום לסדק במהלך פעולות החיפוש.

2.האם במקרה של כישלון ארגיש בכך? (נפיחות כאב וכו) עליי לציין שאני מבצע ביקורת כל חצי שנה לכל השיניים (ניקוי בדיקה וכו)

תודה

ציטוט

שני אנדודנטים מומחים בדקו אותך ישירות עם מיטב הניסיון והציוד - איך אני אוכל לעזור יותר? ייתכן והיה אפשר לעשות בדיקת סיטי מצומצמת לשן זו בלבד (CBCT) ואז אולי להחכים, אך איני יכול לקבוע במקומם. אפשר לשאול לגבי אפשרות זו.

כל טוב,

התחברות

בודק...