פורום
ניווט בפורום

קליקים קלים בלסת לאחר עקירת שן בינה

ציטוט

הלכתי לבצע עקירה של שן בינה בלסת עליונה (בצד שמאל), לפני 15 ימים ולצערי היא היתה מאוד לא מקצועית. מאז העקירה יש לי קליקים קלים בלסת כאשר אני פותח את הפה לרווחה (בעיקר לאחר נעילת הלסת העליונה והתחתונה), קראתי קצת על תופעה של TMJ, בגדול שמרתי את השן, ניתן לראות שהחיתוך שלה מהלסת היה מאוד גס (נשארה רקמת עצם שעוטפת את השן, בקוטר של 0.55 ס"מ, בניגוד לשן בינה בצד ימין שעקרתי לפני שלושה חודשים 0.2 ס"מ ללא תופעות) רציתי לשאול אם סטטיסטית המצב יכול להשתפר, עם הזמן הגוף יכול לתקן מאורע שכזה? האם הדבר עלול להחריף? ומהן תופעות הלוואי הצפויות? מה מומלץ לעשות? אני היפוכונדר וקשה לי להכיל רגשית נזקים כאלו.

ציטוט

That's an apt answer to an ineiersttng question

ציטוט

לגבי איכות העקירה או המדידות שביצעת כמובן לא אתייחס כאן, אבל לגבי הקליקים - לעיתים לאחר פעולה ממושכת מאוד שבה המטופל היה פעור פה זמן רב ייתכנו "נקעים" של מפרק הלסת. אם לא הייתה פגיעה פיזית קשה במפרק הלסת (סיכוי נמוך מאוד), ייתכן ורק מדובר ב"נקע" והגוף יחלים. לזרז את הנושא הייתי מנסה פיזיותרפיה ו/או דיקור סיני ו/או טיפל בלייזר וכולי.
אם התופעה נמשכת או מחרפיה , כדאי להיבדק ע"י מומחה לכירורגיה פה ולסת, אפשרי גם להיבדק בביה"ס לרפואת שיניים באונ' ת"א , במחלקה לכאבי פנים ולסתות

איחולי החלמה מהירה,
ד''ר גיא וולפין
מנהל הפורום

התחברות

בודק...