פורום
ניווט בפורום

סתימה עמוקה וטיפול שורש

ציטוט

רציתי לשאול האם יש מצב שיש סתימה עמוקה שהייתה למשך שנה - שנתיים ופתאום התחילו כאבים ותהפוך למרות שיש סתימה לצורך לטיפול שורש:

ועוד שאלה מה הסימפטומים בכאבים לעששת בשן או שבר בשן?

ציטוט

בהחלט ייתכן, לא כל טיפול רפואי מבטיח הצלחה במאה אחוזים, וייתכן שהמצב היה חמור מאוד כבר לפני שנה והרופא ניסה להציל את השן מטיפול שורש . אם אין ברירה , ויש דלקת בעצב, יש לבצע טיפול שורש. ברוב המקרים אחרי כן יש לבצע גם כתר, כדי להגן על השן מהמשך השבירה או הריקבון

כל טוב,

ציטוט

שאלתי האם יראו שבאמת צריכה טיפול שורש. שיעשו צילום אני רוצה באותו תור שיש לי . האם למדידות לכתר לצד נגדי של הפה מפריע לעשות? כלומר האם אפשר גם לעשות מדידות וגם לבדוק האם צריך לעשות בשן הנ"ל משהו כלומר זה מפריע לטיפול או שאם יראו שיש צורך בטיפול שורש נצטרך לדחות את הטיפול הנ"ל? ושאלה אחרונה אני רוצה לדחות את הבדיקה עד התור כלומר תוך כמה זמן אם יש משהו זה יכול להדרדר ולהחמיר המצב פשוט רוצה לחכות שבועיים וחצי האם זה יכול להחמיר מאוד ומה הסימנים עוד שמחמיר חוץ משעכשיו זה בעיקר בשטיפה , קצת אחרי שתיה חמה ו/או אכילת מתוק ולפעמים ספוטני האם זה יכול עוד להחמיר או שאפשר לחכות עדיין שבועיים וחצי?

ציטוט

לגבי מדידות לכתר בצד השני, לא צריכה להיות בעייה.
לגבי ניחוש אם המצב ידרדר במידה ותדחי את הטיפול - לא אנחש ולא אהמר... העצה שלי היא תמיד - לא לדחות טיפול, אלא לבצע בהקדם

כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

הכוונה היא שהמדידות גם בלסת התחתונה רק צד ימין והסתימה בצד שמאל זה לא מפריע ? וכרגע הכאבים קלים מדי פעם תוקף והכי חזק זה בשטיפת שיניים או נגיעה קצת יותר חזקה במקום ולעיתים גם שאוכלת מתוק , וכרגע לא מפריע לאיכות החיים לפי דעתך אם לא יחמיר כמובן אפשר לחכות באותו תור של המדידות עוד שבועיים ואז הרופאה תסתכל ותראה מה המצב?

ציטוט

לגבי המדידות, אלא אם כן יש כאבים קשים באיזור אחר בפה, לא צריכה להיות בעייה. יש לבצע מדידות לשתי הלסתות, בכדי לראות איזה גובה וצורה אנטומית לעצב לכתר החדש

לגבי הכאב - העצה שלי היא תמיד - לא לדחות טיפול, אלא לבצע בהקדם

כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

האם מצב של כאבים קלים מדי פעם ללא קשר אחרי אכילה , או משהו בסגנון פתאום צצים זאת החמרה , בינתיים זה בקטנה אבל אם זה בא לא אחרי פעולה כלשהי זו אומר החמרה והאם זה מצב כזה מצביע על חור קשה יותר מפשוט?

ציטוט

כאב הוא מנגנון התראה של המוח שאומר שמשהו לא בסדר בגוף. האם המצב חמור או קל, לא אנחש דרך האינטרנט. כבר ראיתי מקרים קשים מאוד שלא כאבו בכלל, ומקרים קלים מאוד שהטריפו את המטופל מרוב שהציקו

העצה שלי היא תמיד - לא לדחות טיפול, אלא לבצע בהקדם

כל טוב,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

השאלה רק אם ימצאו משהו בשן הנ"ל , זה יפריע לעשות את המדידות חוץ מהמנגנון של הכאב? האם אפשר להמשיך מדידות או שזה מפריע למרות שזה צד שני של הלסת התחתונה (שמאל)והמדידות איפה שיבוא הכתר שעושים מדידות זה צד ימין? אם זה יהיה כאב חזק ברור שאלך קודם.

ציטוט

לא אמורה להיות בעייה מיוחדת בלקיחת המידות, מלבד אולי כאב אם יש דלקת בעצב השן,למשל

בהצלחה

התחברות

בודק...