פורום
ניווט בפורום

צילום לפני טיפול שורש לילד בשן קבועה

ציטוט

שלום רב,
בני בן 9.5 , עבר כיפוי מוך בשן 26 לפני שנה וחצי. לאחר שסבל מכאבים חזקים בשן חזרנו לרופ"ש שקבעה על סמך צילום פריאפיקלי שיש צורך בטיפול שורש.

הילד קיבל משככי כאבים ואנטיביוטיקה לשבוע. בדקנו עם רופ"ש נוסף וגם עם אנדודונט שעשו צילומים, אך לא ניתן לראות בצילומים בבירור שורשים או תעלות.

לדברי האנדודונט השורש כבר התפתח בשן הקבועה (מכיוון שהילד בן 9.5), אך אני חושש מאוד שהשורש לא סיים את ההתפתחות שלו. ראוי לציין שהילד אובחן בגיל חמש עם עיכוב התפתחותי.

שאלתי היא, איזה סוג של צילום נחוץ במקרה זה לפני ביצוע ט"ש? צילום פנורמי/רנטגן. כפי שציינתי בצילומים הרגילים לא ניתן להבחין בשורשים, גם לא בצילום מיקרוסקופי שבוצע אצל אנדודונט.

תודה מראש על עזרתך

ציטוט

נשמע שאתם בהחלט מודעים למצב ובדקתם היטב. כל הכבוד.
ספציפית, בגיל 9.5 השרש של שן טוחנת כבר בסלבי סיום הצמיחה או לקראתה , אך בהחלט אם יש עיכוב התפתחותי פיזי כללי, ייתכן וגם השיניים בהתעכבות התפתחותית.
הכתובת לטיפול היא אכן מומחה לטיפולי שורש. במצב שקשה לאבחנה או לטיפול אכן מומלץ לבצע בעזרת מיקרוסקופ אנדודונטי. הצילום הרנטגני המומלץ הוא בדרך כלל פריאפיקלי. לעיתים כדאי לצלם מזווית נוספת, כיוון שהצילום הוא דו מימדי של גוף שהוא תלת מימדי. לעיתים אין ברירה אלא להתחיל קלינית לבצע את טיפול השורש, ולצלם תוך כדי הטיפול.
בהצלחה,
ד"ר גיא וולפין
מנהל הפורום

ציטוט

תודה על התשובה המהירה.
המלצת הרופאים היא לבצע את טיפול השורש לילד בשן הקבועה בסדציה/הרדמה כללית.
אנחנו מאוד רוצים שהטיפול יתבצע בבית חולים, אך מתקשים מאוד במציאת בית חולים בו יש מומחה לטיפולי שורש לילדים שעובד עם מיקרוסקופ אנדודונטי.
האם תוכל בבקשה לכוון אותנו, באילו בתי חולים במרכז הארץ ניתן לקבל טיפול שורש לילד?
תודה

התחברות

בודק...