פורום
ניווט בפורום

שאלה-סד

ציטוט

שלום רב, שתי שאלות לי:
1. לאחר שהרכיבו לי כתר חדש, סד הלילה ("פלטה" שאני מרכיבה בלילה לאחר שסיימתי טיפול אורתודנטי להשלמת תזוזת השניים) לא עולה עלי כי במשך כמעט שבועיים לא יכולתי להרכיבו בשל הכתר הזמני שלא התאים למבנה הסד.רופא השניים שהרכיב את הכתר אמר לי שינסה להתאים את הסד לכתר הקבוע. כשראה את הסד הזדעזע ממראהו (סד שמלווה אותי הרבה מאוד שנים ומאוד כהה ושחור). הוא הסביר לי שהסד מלא חיידקים וכי אינו יכול ללטש או להתאימו כי הוא יפיץ חיידקים במרפאה ויסכן את יתר המטופלים ועל כן עלי לנקות אותו היטב בטרם אחזור אליו. הוא אמר לי שדרוש כאן ניקוי מכני בעזרת מברשת וסבון ונסיתי לעשות זאת אך כל הכתמים השחורים עליהם הצביע אינם יורדים. מה עלי לעשות? ושאלה נוספת: האם אני יכולה לסמוך על רופא הנחשב למוביל בתחומו (מבנים) שידע לכוון לי את הסד כראוי למרות שאינו אורתודנט. אודה על תשובתך.

ציטוט

שלום רב,
לגבי תחזוקת הסד - אינני יודע כמה המצב גרוע, אבל התשובה של רופא השיניים גם לא מספקת, הרי הוא יכול למסור את הסד למעבדה לביצוע ניקוי יסודי. באופן כללי, וגם לעתיד, כמובן שמדי יום יש לנקות לפחות פעם אחת את הסד, לפחות עם מברשת וסבון. יש גם חומרים מיוחדים בבית המרקחת לרכישה.
לגבי התאמה - אם בוצע רק כתר בודד, לא רמורה להיות בעייה מיוחדת להתאים את הסד. במקרה שמסורים למעבדה את הסד הישן לניקוי, הרופא יכול לקחת מידות מהפה עם הכתר החדש, ולבקש שיסדרו גם את הנ"ל במעבדה

כל טוב,

ציטוט

תודה על תשובתך המובילה אותי לשתי שאלות: הרופא הזה אינו אורתודנט אז כיצד הוא יכול לקחת מידות לסד חדש ולהתאימו. מה גם שיתכן שבשבועיים שחלפו מאז תחילת הטיפול וללא הרכבת הסד חלה תזוזה של השיניים מה שדורש התערבות של אורתודנט. הואיל ושנים כבר איני בטיפול אורתודנטי הדבר מוביל אותי לסוגיה אתית שדומני שרמזה עליה: במידה ואדרש לביקור אצל אורתודנט ולסד חדש האין הדבר באחריות הרופא שהרכיב את הכתר. הרי דקות ספורות לפני שהחל בטיפול אמרתי לו שאני מרכיבה סד והא בנונן שלנטיות אמר שלא צופה בעיות. האם עלי לשאת כעת בכל ההוצאות או שהדבר באחריותו? אודה שוב ב על חוות דעתך.

ציטוט

שים לב, רשמתי שבמידה והכל תקין מבחינת עמדת השיניים הרופא יכול לשלוח למעבדה לתיקון או ניקוי של הסד. במידה ואתה חושב שיש תזוז של השיניים או שינוי במצבן, וייתכן שיש צורך ביישור שיניים וסד חדש, הרי לדעתי רק אורתודנט צריך לבצע הנ"ל.
לגבי אחריות או חבות כספית או רפואית או משפטית למצב הנ"ל, אין זה המקום לענות.

כל טוב,

התחברות

בודק...