פורום
ניווט בפורום

סיבוכים בטיפול שורש

ציטוט

שלום רב.
לפני כשנה, במהלך בדיקה שגרתית אצל רופא שיניים, התגלה לי שאני צריך שלוש סתימות, וטיפול שורש בשן טוחנת בלסת התחתונה.
הרופא טען שהוא יתחיל עם הסתימות וישאיר את הטיפול שורש לסוף.
לפני כארבעה חודשים, התחלתי עם הטיפול שורש, הרופא הבחין שיש דלקת חמורה בשן, הוא פתח את השן ושם בפנים אנטיביוטיקה, וסגר את השן עם סתימה זמנית, הוא טען שהאנטיביוטיקה "תהרוג את הדלקת", חלפו להם בערך שבועיים, והגעתי שוב אל הרופא כמתבקש, הרופא טען שצריך לשים עוד אנטיביוטיקה.
כאמור, עברו להם עוד שבועיים והגעתי אליו שוב, הפעם הוא קבע לי תור לטיפול שורש.
כעבור כמה ימים התור הגיע, הרופא התחיל לטפל בשן, הוא הרדים המקום, פתח את הסתימה הזמנית, והחל לקדוח ולטפל, במהלך הטיפול התלוננתי מספר פעמים שכואב לי, הרופא המשיך לקדוח ולטפל, עד שהגיע הרגע שכל כך כאב לי, כל כך כאב שאפילו הרופא נבהל, קפצתי לגובה מהכאב, הרופא נלחץ וסגר לי במהירות את השן עם סתימה זמנית...
יצאתי מהטיפול עם כאב נוראי, וטראומה.
עברו מספר שבועות וכמובן שהדבר הראשון שעשיתי הוא להחליף מרפאת שיניים, הגעתי למרפאת שיניים חדשה ואמינה, מרפאת שיניים ברמה מאוד גבוהה, לא הייתי מוכן לקחת סיכון.
הפעם, לא שמו לי שום תרופה ושום דבר בשן.
הגיע התור, אחרי שהרופאה הרדימה את השן, היא התחילה לטפל בה בשביל להוציא את הסתימה הזמנית שהרופא הקודם שם באגרסיביות, ברגע שהיא התחילה לטפל, זה שוב קרה, קפצתי לשמיים מרוב כאב, הרגשתי כל כך מתוסכל..
הרופאה אמרה שאני צריך חומר הרדמה אחר, ובטיפול הבא היא בטוחה שאני לא ארגיש כלום, ואפילו היא תשים לי גז צחוק ואני גם אקח כדור של טשטוש לפני הטיפול.
הגיע היום של הטיפול, לקחתי את הכדור שהיא אמרה, הגעתי למרפאה, שמו לי גז צחוק, חומר הרדמה חדש,
ושוב, שוב הכאב הבלתי נסבל הזה, אני חייב לציין שהכאב היה פחות מהפעמים הקודמות, אבל עדיין כאב בלתי נסבל.
עכשיו אני במצב מאוד מתוסכל, אני באמת לא יודע מה לעשות הלאה בשביל להוציא את הסתימה הזמנית הזאת, בינתיים הזמן לרעתי, השן מזדהמת ומתרקבת יותר ויותר, ובנוסף לכל זה אני טס בעוד בקרוב לתקופה של חודש..
אני רוצה להימנע ככל האפשר מסדציה והרדמה כללית..
אני חייב גם לציין שאני לא משתמש בסמים, לא מעשן, ואני לא שותה אלכוהול.
אני באמת נואש ומתוסכל, אפילו חשבתי על לנסות להוציא את הסתימה הזאת עם מסטיק, ברצינות לגמרי.
אם מישהו יכול לעזור לי אני יותר מאשמח ואני אודה לו.
תודה.

ציטוט

ראשית בכלל לא ברור לי למה אם מתחילת הטיפול במרפאה הראשונה אובחן שיש סתימות וגם צורך בטיפול שורש הרופא לא הקדים את הטיפול בשן הזו אלא חיכה כמה חודשים.יתכן והמליץ להתחיל לטפל בהקדם ולא רצית, איני יודע. בכל אופן  בינתיים התפתחה והחמירה הדלקת בעצב, וזו הסיבה לכאב החזק וגם לקשיים בהרדמת השן. במצב זה אנטיבוטיקה לא תמיד יעילה, ואין ברירה, חייבים לפתוח את השן ולהתחיל לנקז את הדלקת ולחטא את תעלות השורש המודלקות - בשלב ראשון זו פעולה שנקראת אקסטירפציה (לחץ על הקישור ותראה פירוט לגביה). רק לאחר מכן תהיה הטבה משמעותית במצב, ויהיה אפשר להמשיך לטפל ולסיים. אפשר  לשקול טיפול ע"י אנדודונט (מומחה לטיפולי שורש). איחולי החלמה מהירה

התחברות

בודק...