פורום
ניווט בפורום

הארכות כותרת- סיכונים של לא לעשות

ציטוט

שלום ד"ר, הלכתי לרופא שיניים ועשיתי טיפולי שורש שנדחו הרבה זמן. בגלל זה השיניים נהרסו ממש. ואז הגעתי לשלב של הכתרים- הרופא שלי רוצה לעשות הארכות כותרת. מפחדת מהפרוצדורה הזו.. הלכתי לרופא אחר שגם אמר לי כן לעשות הארכות כותרת. אתמול הלכתי לרופא שלישי שאמר לי שהוא לא יעשה לי הארכות כותרת . פתאום אני חוששת שהוא מרמא אותי ובסוף אני אסבול מזה. תוכל לכתוב לי מה הסיכונים של לא לעשות הארכת כותרת אם צריך?

ציטוט

החורים לא נגרמים מהגומי, אלא מהחיידקים שדבוקים לשיניים ומתחבאים בעיקר בחריצי השיניים, וניזונים משאריות המזון ובמיוחד אם המזון דביק ומכיל סוכר (למשל סוכריית גומי...). החיידק ים משגשגים ומתרבים, מפרישים כמויות הולכות וגדלות של חומצה, והחומצה הזו גורמת להתמוססות השן והיווצרות חורים (עששת).

במילים פשוטות ההתמכרות הזו היא הגורם העיקרי - עצה ראשונה היא כמובן לרדת בכמויות של הממתק , ולעבור לממתקים ללא סוכר. העצה הבאה היא לטפל בתדירות גבוהה יותר ובעיקר הדרכה בצחצוח וטיפול בפלואוריד במרפאה. עצה אחרונה - לדאול את הרופא האישי אם הוא יכול לבצע לך טפול שנקרא "איטום חריצים" בכדי להפחית את הפאשרות שחיידקים + שרידי מזון ייתקעו לך לחריצים בשיניים. 

נ.ב. גם אני מת על סוכריות גומי...

ציטוט

הארכת כותרת מבצעים כאשר הנזק לכותרת השן (החלק של השן שבולט לתוך הפה) היה כה גדול, שלא נותר מספיק ממנו כדי לספק תמיכה פיזית לכתר  שיורכב עליו. בהארכת כותרת הרופא מוריד מגובה החניכיים ועצם הלסת כך שהכותרת של השן נהיית ארוכה יותר, והבסיס לכתר יהיה ארוך יותר ויספק יותר יציבות לשן.

אם יש צורך בהארכת כותרת אך המטופל מסרב לבצע מסיבות שונות, הרי שהכתרים שיורכבו על השיניים הנ"ל יהיו עם בסיס קטן יותר וייתכן ולא ישרדו לאורך זמן (למשל יפלו שוב ושוב).

כמובן כל המוסבר כאן אינו אבחנה רפואית למצב שלך, אלא הסבר כללי בלבד. הרופא האישי צריך להסביר הנ"ל בהתאם למצב, ואם את מסרבת הוא צריך לרשום הנ"ל בתיק הטיפולים שלך בדיוק כמו כל הסבר אחר או טיפול אחר שמבוצע, ואני מניח שגם יחתים אותך שהבנת וסירבת.

ציטוט

מה מטופלים שלך אומרים?

ציטוט

חלק עוברים את זה מאוד בקלות, חלק סובלים מכאבים קלים מספר ימים, הרי תחושת הכאב היא מאוד שונה מאדם אחד לשני. אך אם אין ברירה וחייבים לבצע מבחינה רפואית - כדאי. 

התחברות

בודק...