פורום
ניווט בפורום

שלום,<br /> <br /> בת 35 מצב הפה הכללי בעיקרון ט"מ למעט כמה נזקים מטיפול שיניים כושל בעבר.<br /> ...

ציטוט

שלום,

בת 35 מצב הפה הכללי בעיקרון ט"מ למעט כמה נזקים מטיפול שיניים כושל בעבר.

לא מזמן נפל לי כתר בשן 47 - האחרונה בלסת מימין למטה ( עקרתי את הבינה).הכתר לא היה נוח ולא דמה לשן שהייתה לי הוא היה נמוך יותר בפינה הפנימית שלו והוא גרם לעומס על השן הסמוכה 46- הכתר נפל פרק זמן קצר לאחר שהפינה של השן הסמוכה נשברה מתחת לחניכיים. ( ונבנתה מחדש)
רופא השיניים הפנה אותי לפריודנט להארכת כותרת לשן 47 כדי שתהיה לכתר אחיזה מספקת. עלי לציין השן במצב תקין רק אין לכתר על מה להיתפס אין גם כיסים באזור שארית שן 47.
הפריודנט הציע הארכת כותרת ב2 השיניים. ביקשתי להבין מדוע יש לבצע ב2 שיניים ולמה לערב שן שלא קשורה להליך באזור שבדיוק עכשיו בנו חלק ממנה לאחר שנשברה אך מצבה בעיקרון הוא תקין וללא טיפול שורש חששתי שזה יפגע ביציבות השן הזו שגם ככה עברה השלמה.
הוא ענה שממילא כשעושים הארכת כותרת בשן 47 פינה אחת של שן 46 ניפגעת- אז כדאי לעשות ב2 השיניים שיהיה קל יותר לנקות גם את אזור החיבור של השן שנשברה ושכך עדיף לטענתו -בשבילי- וזה למרות שהחניכיים מתקנות את עצמן - הוא הציע לעשות חיתוך זוויתי משן 47 עד השן שלידה 46. הוא אומר שבחלקה הקידמי לא יראו כמעט כלום.

השיניים שלי מאוד מאוד חשובות לי כל שן ושן וגם החניכיים כמובן. אני חוששת מההליך וחוששת בכלל מפגיעה באסתטיקה בחניכיים שלי שהרי זה בלתי הפיך וגם חוששת מרגישות באזור לאחר מכן מקושי לנקות ומפגיעה ביציבות השיניים שבזמן האחרון נוטות להישבר ולהיסדק (יש סד לילה)...

מאידך הרופא הפריודנט הוא מומחה בעל שם והוא אמר שאם היינו עושים את ההליך הזה בעבר לא היה קורה כל מה שקרה בשן ליד...

האם הגיוני לעשות הארכת כותרת בשן שלא קשורה להליך?

אודה על תשובתכם המהירה,
אלמונית

ציטוט

מצטער מאוד, אין לי כל כוונה לנסות ולנחש דרך האינטרנט מה המצב במדוייק במקום הרופאים שמטפלים בך ובוודאי לא להציע תוכניות טיפול דרך האינטרנט. אם יש צורך - קבעי פםגישה לייעוץ נוסף והסבר, ו/או כמובן אפשר להתייעץ עם פריודונט אחר. 

ציטוט

הלכתי ליעוץ נוסף והסבר- ההסבר שקיבלתי ממנו מחד הבהיר לי את הסיבה שלו לעשות חתך אלכסוני שמתחיל בשן שלייד. הארכת כותרת נעשית בשן 47 כי צריך שיהיה מקום לכתר לחביקה... והוא טוען שלדעתו שבגלל המבנה של הפה שלי צריך להוציא עצם באיזור בין השיניים ואז גם פוגעים גם בשוליים בצד אחד של השן ליד (46) והוא אומר שהגוף לא אוהב חיתוכים גסים או מדרגות ממה שהבנתי ממנו זה כמו מניעתי כדי שלא תהיה שם דלקת בשן שליד.
מאידך אני הבנתי מרופא שיניים אחר שזו לא נחשבת הצדקה רפואית להארכת כותרת גם בשן שליד כיוון שאם כך תמיד היינו עושים הארכת כותר בכפולות ... ברור שאם אטפל ככה אני מסתכנת בנזק לשן שלידה 46 שהיא שן חיה בלי טיפול שורש.כל זה כדי לעשות כתר בשן 47.

מאידך יש את העניין של הבקעה מאולצת - הוא לא התייחס לאופציה הזו כאופציה טובה כרגע - אמר שזה קשה ולוקח הרבה זמן והתוצאה לא מבטיחה יציבות בשן כיוון שמדובר בשן אחרונה.

האם יש דרך לאתר פריודנט לפי שנות הותק שלו או לפי התמחות נוספת באורטודנטיה?

הייתי רוצה לקבל חוו"ד נוספת פנים אל מול פנים מרופא שמתמחה בשני התחומים הללו אם יש דבר כזה...

התחברות

בודק...