פורום
ניווט בפורום

שימוש במים עם אבקת סודה להוצאת שאריות מזון מהפה

ציטוט

בצד ימין למעלה בפה צמחה לי שן בינה- שאותה אעקור בעוד כ-8 חודשים. בינתיים, נאמר לי ע"י רופא שיניים שנתקעות באזור שן הבינה שאריות מזון שלוחצות על החניכיים, וכי הוא ממליץ לי לגרגר מים עם כפית אבקת סודה במהלך היום כדי להוציא את השאריות. כמה שאלות:

(1). האם מומלץ לגרגר מים עם אבקת סודה לטווח הארוך? העקירה תתבצע עוד 8 חודשים, ואני חושש שגרגור מים עם אבקת סודה לתקופה כזאת עלול לגרום נזק לשיניים (שמעתי משהו על שחיקת השיניים).
(2). בהנחה שאכן ניתן לגרגר מים עם אבקת סודה ללא חשש, האם כדאי להמיס קודם את אבקת הסודה עם מים חמים, ורק אז להוסיף את תמיסת האבקה שתיווצר בעקבות כך למים פושרים, לערבב ורק אז לגרגר?
נכון להיום, אני פשוט שופך כפית אבקת סודה למים פושרים, מערבב ולאחר מכן מגרגר (תוהה אם לא אמורים קודם להמיס את האבקה עם מים חמים).
(3). גם כן בהנחה שניתן לגרגר מים עם אבקת סודה ללא חשש- כמה זמן מומלץ לגרגר את זה בפה ובאיזה תדירות? נניח פעם ביום ולגרגר 30 שניות? שכחתי לשאול את רופא השיניים שלי.
(4). אני בכל מקרה שוטף את הפה עם ליסטרין (ללא אלכוהול, אבל עם פלואוריד) פעם ביום לאחר הצחצוח בלילה. האם בעצם ליסטרין יכול לעזור לי במטרה של להוציא שאריות מזון מאזור שן הבינה, ככה שבכלל אין צורך בגרגור מים עם אבקת סודה?

ציטוט

אפשר להשתמש במים חמים עם אבקת סודה ללא חשש לשחיקת שיניים, אפשר להמיס לגמרי את האבקה ואפשר גם להסתפק בערבוב שלה. אפשר אפילו לשים מעט סודה לשתייה על המברשת ולצחצח בעדינות את המקום הכואב. אגב במשחת השיניים פארודונטקס יש כבר אבקת סודה בתוך המשחה (טעם מוזר מעט, אבל מניסיון אישי מתרגלים תוך 2-3 ימים). 

לבגי ליסטרין - לא אמורה להיות בעייה להשתמש לאורך זמן. אגב למיטב ידיעתי רק בליסטרין ZERO אין אלכוהול. 

אפשר גם לנסות להשתמש במתז מים ביתי (באנגלית נקרא למשל water pick או water jet או water floss וכולי. יש בארץ לקנייה (איני יכול לפרסם את שם מוצר בפורום אך קיימים סוגים שונים) וכמובן יש בebay.

 

נ.ב. והכי טוב זה בכלל לשאול את הרופא האישי שלך על הנחיות ספציפיות למצב, מה שרשמתי אלו רק המלצות כלליות באינטרנט שלא מהוות תחליך לרופא האישי כמובן

התחברות

בודק...