פורום
ניווט בפורום

גשר או שתל

ציטוט

נשבר לי כתר ישן על שן טוחנת תחתונה הנמצאת בין כתר על שתל לניב בריא.
הכתר נשבר ביחד עם חלק מהשן והבורג שעליו ישב נשאר תקוע עמוק בתוך השורש.
רופא השיניים שלי נתן לי שתי אופציות - לעקור את השן ולשים במקומה שתל, או לחילופין להשאיר את מה שנשאר מהשן במקום, לשייף את הניב ולעשות גשר של שלוש שיניים. אני מודעת לכך שבדרך כלל שתל עדיף על גשר כיוון שהוא עמיד יותר לאורך שנים, וכן אינו דורש פגיעה בשיניים בריאות. אבל במקרה זה הפגיעה תהיה רק בשן אחת (הניב), בשעה שאיאלץ לעקור את השורש של השן. תחושת הבטן שלי היא שהטראומה של העקירה גדולה יותר משיוף הניב, מה גם שבמקרה של גשר התהליך יהיה הרבה יותר מהיר ואף מעט יותר זול.
מה דעתכם? תודה!!

ציטוט

דעתי היא מאוד פשוטה - לא מאבחנים מצב כזה ולא מייעצים דרך האינטרנט, ללא בדיקה וללא צילומי רנטגן. השאלות  שלך  טובות מאוד, אך עלייך לשאול את הרופא האישי שלך על כל אחת מהפאשרויות ולקבל החלטה ביחד איתו.

ציטוט

רופא השיניים שלי השאיר את ההחלטה בידי, ומזה אפשר להניח שמצב השיניים מאפשר את שני הפתרונות. השאלה היא אם באופן עקרוני יש עדיפות לאחד הפתרונות. אני אישית מעדיפה את הפתרון של גשר, כיוון שלתחושתי הוא פחות טראומתי, יותר מהיר וכן עולה קצת פחות. מצד שני הניסיון שלי עם גשרים הוא שהם מחזיקים מעמד כעשר שנים, בשעה ששתלים מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות. אני בת 65, וזקוקה עדיין לשתלים נוספים במקום פחות בעייתי בפה שאני דוחה מסיבות כלכליות.
האם תוכל לתת לי עצה בלתי מחייבת לאור הפרטים שוספתי כעת? תודה!

ציטוט

גבירתי הנכבדה, צר לי מאוד. השאלה מוגשת אפילו ללא צילומי רנטגן ואני מתפלא שאת מבקשת עצה מקצועית רק על סמך תיאור מילולי בפורום באינטרנט.  אין לי איך לעזור לך בצורה כזו, ואני מציע לך להיזהר מעצות שתמשעי אולי דרך האינטרנט בפורום אחר או במייל/פייסבוק וכולי מרופא אחר בצורה כזו. זכרי שעל הנייר (או באינטרנט) הכל אפשרי...

התחברות

בודק...