פורום
ניווט בפורום

הרדמה כללית?

ציטוט

שלום, סוף כל סוף התחלתי לטפל בשיניים שלי אחרי 15 שנים של פחד. הייתי בבדיקה אצל רופא שיניים. יש בתוכנית שלי 5 טיפולי שורש, 4 עקירות (זה החלק שהכי מפחיד), 2 שחזורים, בשיני בינה לא נוגעים בינתיים. הרופא שלי אמר לי ללכת לאנדודנט בשביל לעשות את כל טיפולי השורש כי חלק מסובכים לו וחלק השיניים עוד שניה נהרסות לגמרי. לפני שלוש שבועות עשיתי טיפול ראשון של תחילת טיפול שורש אצל האנדודנוט- הוא שם לי בד ירוק כזה על השן (הכניס את זה ממש בכח וממש היה לא נעים), זריקה, שם משהו בשן וסתם את החור בסתימה זמנית. בטיפול הזה שזה היה הטיפול הראשון זזתי הרבה ולא הצלחתי לפתוח את הפה רצוף אז האנדודנט כתב לרופא שלי חוץ מהפרוט על הטיפול עצמו "קושי רב בשיתוף פעולה בחרדה מאוד גבוהה יש לשקול הרדמה כללית גם עקב כמות הבעיות". אחר כך כשהיינו אצל המזכירה הוא אמר שממש קשה לטפל בי... שבועיים אחרי (שלשום) הלכתי אליו שוב כדי להמשיך את הטיפול שורש הראשון. הוא זכר אותי... והדבר הראשון שהוא עשה שם לי מן משהו כזה בפה שמשאיר אותו פתוח כל הטיפול.. לא היתה לי אפשרות לסגור את הפה... ושוב הוא שם לי את הבד הירוק ושוב זריקות ובפגישה הזו הוא סיים שן אחת.. בפגישה הזו השתדלתי לא לזוז ולהתאפק ספגתי הכל בשקט. האנדודנט אפילו עשה לי הנחה של 200 שקל על התנהגות טובה.. חח. וקבע לי תור שבועיים אחרי לטיפול שורש השני. אבל ישר כשיצאתי מהדלת של הרופא הרגשתי ממש לא טוב.. כאילו אני עומדת ליפול היתה לי סחרחורת חזרתי למרפאה היה במרפאה מד לחץ דם ומדדו לי והיה לי לחץ דם 164 על 110 ודופק 135.... ואז האנדודונט אמר לי שעליי לשקול הרדמה כללית כי אני בסטרס.. והוא שינה את המכתב לרופא והוסיף מה שקרה עם הלחץ דם.. אני ממש בהתלבטויות... אני מפחדת למות בהרדמה כללית.... אבל החלטתי שהשנה אני מסיימת עם הטיפולי שיניים האלה! מוזר שכמעט התעלפתי אחרי כי באמת בטיפול השני הייתי יותר רגועה מהראשון... יש לי שני מכתבים להראות לרופא הרגיל... אני מתביישת להראות לו את המכתבים האלה רשום שם שאני בחרדה לא משתפת פעולה ועלה לי לחץ הדם.... פאדיחה שאני מגיבה ככה כולה טיפולי שיניים... מה לעשות? לחזור לרופא הרגיל? להמשיך טיפולי שורש אצל האנדודנט? או לעשות הרדמה כללית? אם הרדמה כללית- איך מתחילים לתכנן את זה? למי פונים?

ציטוט

ראשית אני מברך אותך על ההחלטה החשובה שלך לטפל בשיניים סופסוף, החלטה נהדרת וכל הכבוד לך. 

שנית, החרדה מובנת ואין לצפות שכבר אחרי טיפול אחד תהיי רגועה לחלוטין, אבל מטיפול לטיפול תרכשי יותר אומץ + ניסיון + ביטחון. כדאי לבקש הסבר קצר לפני כל טיפול כיצד הוא יבוצע ולא להיות מופתעת באמצע, מה שמעלה את הלחץ. למשל, שמו לך בפה מכשיר גומי פשוט שנקרא "פותח פה", כדי שלא תסגרי את הפה בפתאומיות על המכשירים של הרופא (ועל האצבעות שלו). למשל הכיסוי ששמו לך לפני טיפול השורש נקרא "סכר גומי" ונועד גם להשיג בידוד טוב מבחינה רפואית לשן המטופלת, אבל גם כדי שלא ינזלו לך חומררים שונים בפה ושלא תבלעי חומר כזה או מכשיר כלשהו בטעות.  עוד עצות על התמודדות מהחרדה הדנטלית תוכלי לקרוא כאן

 לגבי הרדמה כללית - לדעתי לא מלמדת כלום, דעתי האישית שזה גם מפחיד, בוודאי שאי אפשר לצפות להשלים את כל תוכנית הטיפול בטיפול בהרדמה כללית. תבדקי עם הרופא שלך אפשרות טיפול בגז צחוק, למשל, וגם אפשר לקבל מהרופא מרשם לכדור הרגעה שתוכלי לבלוע לפני הטיפול, למשל ואבן 10 מ"ג. אבל אני בטוח מניסיון עצום בטיפול במצבים כאלו שככל שעובר הזמן תתחזקי וגם את זה לא יהיה צריך.

איחוליי להצלחה ולהשלמה של הטיפולים ברמה גבוהה.  🙂

התחברות

בודק...