פורום
ניווט בפורום

הישארות קצה של שורש לאחר עקירת שן בינה

ציטוט

שלום
לפני שלושה ימים עברתי עקירת שן בינה חצי כלואה שהיה בה חור. השן לא כאב וצמחה בכיוון הנכון אבל אף רופא לא היה מוכן לעשות לי בה סתימה (שן 48 למטה).
הגעתי למחלקת פה ולסת בבית חולים עם פנורמי וסי טי. נאמר לי שהאנטומיה של השורש שונה וייתכן כי במהלך העקירה השורש יישבר. שאלתי מה עושים במקרה כזה ונאמר לי כדי לא לפגוע בעצב ולהזיק לרקמה משאירים את השורש.
בקיצור , לצערי זה קרה בעקירה ונשארו 2 חלקים קטנים של שורש בתוך החניכיים . הרופא ניסה להוציא ללא הצלחה ואמר שהוא לא רוצה לעשות נזק.
אני בבית עם אנטיביוטיקה ומי פה. באופן כללי לא התנפחתי והיום הכאבים מאד נרגעו. אולם יש לי חשש , אני לא מבינה מה יהיה עם השורש שנשאר? האם הוא יתאחה עם העצם? האם יכול להיות מצב שיופיעו לי כאבי אוזניים או כאבים שונים ואז בכל מקרה יצטרכו לפתוח שוב ולהוציא למרות שהשורש בסמיכות לעצב?
פוחדת שבעצם לא סיימת עם השן וזה יכול לצוץ בכל שלב בחיים. אודה להסבר.

ציטוט

אכן בחלק מהמקרים שבהם האנטומיה של שן אינה מאפשרת עקירה מלאה מחשש לפגיעה בעצב הגדול שבלסת התחתונה בגלל קירבה אנטומית לשורשי השן, מבצעים את מה שתיארת - הכירורג עוקר לאחר פיצול השן בעדינותל את החלקים שאפשרי ואת הקצה שקרוב ביותר לעצב משאיר ללא שליפה - הפגיעה בעצב הלסת עלולה להיות בלתי הפיכה ולעיתים גם לכל החיים, ולעומת זאת השארת החלק הקטן המדובר אינו גורם לסיבוכים ברוב המוחלט של המקרים. נשמע שביצעו את הפעולה הנכונה וההחלטות הנכונות, ובמיוחד שמדובר על טיפול שבוצע עם כירורג מומחה פה ולסת ולאחר בדיקה יסודית שכללה גם צילום סיטי תלת מימדי. כאמור אין תשובה מוחלטת האם יהיה זיהום אי פעם או לא, אך הסיכוי לכך קטן מאוד. 

ציטוט

התחברות

בודק...