פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש לשן 21

ציטוט

לפני 6 חודשים קיבלתי מכה חזקה. כתוצאה מכך, שן 21 זקוקה לטיפול שורש. מסיבות כאלה ואחרות אני פונה לטיפול שורש רק עכשיו (אחרי 6 חודשים).
1)עד כמה זה חמור לפנות לטיפול שורש אחרי זמן כה רב? האם בזמן הזה יכול להיגרם לשן נזק בלתי הפיך (חדירת חיידקים, עששת וכו')? מה הנזק שיכול להיגרם בזמן הזה שהיא לא טופלה, בנוסף לנזק של המכה?
2)רופא השיניים כתב שזה "טיפול שורש אנטומיה חריגה", מה פירוש המושג "אנטומיה חריגה"?
3)הבנתי שהשן הזאת כבר לא תרגיש חום וקור. מה עוד ההשלכות של מכה כזאת על השן 21? האם זה גם אומר שהיא תיפול יותר מוקדם משאר השיניים בזקנה, ואולי אף תיפול בגיל מוקדם יותר?

ציטוט

ללא רנטגן ובדיקה קלינית אענה כמובן רק תיאורטית: אנטומיה חריגה פירושה צורה של שורשים ותעלות עצב מפותלות או מפוצלות, מה שמקשה את הטיפול בהן. בכל מקרה שן שנחבלה ברמה כזו שהינה זקוקה לטיפול שורש בעייתית לעיתים לטיפול - חלק מהסיבוכים שיכולים להיות הוא תהליכים דלקתיים שיגרמו לנזק לשורש השן או אף לעצם שסביבה, ועל כן גם אם מבצעים טיפול שורש מומלץ לבצע ביקורת פעם בשנה כולל רנטגן. כל עוד אין סיבוכים כאלו ואין מחלות חניכיים - השן תחזיק מעמד בדיוק כמו כל אחת מהשיניים האחרות שלך. אם השן גם נשברה או נסדקה - כדאי לשקול מבנה וכתר.

כמובן הכי חשוב זה להתייעץ עם הרופא האישי המטפל בך, הוא יוכל לענות לך במדוייק

התחברות

בודק...