פורום
ניווט בפורום

טיפול שורש ועקירה

ציטוט

שלום!! יש לי שלוש שאלות.. יש לי כמה טיפולי שיניים לעשות... בינהם גם טיפול שורש אחד ועקירה אחת... השאלה הראשונה- כשעושים טיפול שורש הבנתי שכשהשן רקובה ממש כמו אצלי אז אחרי הסתימה משייפים את השן וממש מרסקים אותה לגמרי (ומשאירים רק את השורש בלי המוך) כל הכותרת מוציאים, ואז שמים כתר, כדי שישמור על מה שנשאר, שכמעט ולא נשאר... אז מה ההבדל בעצם בין עקירה לטיפול שורש? רק השורש שנשאר?
השאלה השניה שלי זה בקשר לעקירה... אני צריכה לעקור את שן 13 וידיד שלי סיפר לי שלפני שלוש שנים הוא גם עקר בדיוק אותה ושם כתר בשן הזו והכתר כל פעם נפל כי לא היה מה שיחזיק... בסוף עקרו לו ועיצבו לו עוד כמה שיניים כדי שיחזיק את הכתר ההוא... אז מה לעשות...? הוא אמר לי שהמחשבה לאחור הוא לא היה נוגע בשן ולא היה עוקר אותה כלל... תכלס מה יש להפסיד? הרי אם לא עושים שחזור בזמן, צריך טיפול שורש. אם לא עושים טיפול שורש, אז צריך עקירה. ועקירה זה הפתרון הסופי.... אז מה יש להפסיד? בנוסף, הוא אמר שבהתחלה כל השיניים היו אותו צבע ועכשיו לא הכל בצבע זהה... אני ממש חוששת מהדברים שהוא אמר....
ושאלה שלישית- עשיתי 4 שחזורים בזמן האחרון, וכשאני שותה זירו (שותה הרבה זירו) אני מרגישה בלחי שמאל למטה שעשיתי שם שחזור מן נפיחות וכאב וכואב לי הקור של הקולה בחניכיים באזור.... זה מהרגישות של הסתימה? זה הגיוני להשאר ככה? או שיש בעיה בשן?
סליחה על כמות השאלות... השאלות שלי נובעות מחוסר ידע משווע ורצון להבין את המצב שאני נמצאת בו.....
תודה רבה!!!

ציטוט

הבדל ענק בין עקירה לבין טיפול שורש. עקירה מבצעים כאשר ההרס שנגרם לשן הינו גדול יותר מדי מכדי שיהיה אפשר להציל אותה ולהשאיר אותה בפה, אפילו אם יבוצע טפיול שורש וכתר. לעומת זאת בשן שאפשר להציל אבל יש חור עמוק מאוד יבצעו טיפול שורש ואחריו מבנה ואחריו כתר.

בקצרה - בתוך השורש עוברת תעלה ובתוכה יש שלוחה של העצב (שנקרא גם מוך). מוציאים את העצב, מחטאים את השן והתעלות, ומבצעים סתימה מיוחדת בתוך השורש.

לגבי המצב שלך כמובן איני יכול לאבחן, עלייך לפנות בשאלות האלו לרופא האישי שלך.

הסבר מעמיק יותר כולל איורים אפשר לקרוא כאן: 

חורים בשיניים, טיפול שורש, מבנים וכתרים - תשובות לשאלות נפוצות

התחברות

בודק...