פורום
ניווט בפורום

עקירת שיני בינה

ציטוט

הייתי היום אצל רופא שיניים בגלל כאבים שיש לי לפעמים. והבעיות היחידות שלי הן שיניים 18 38 ו 48 שהן כלואות וגורמות לי כאבים והוא אמר לי לעשות בבית חולים עקירות (לא להתפתות ולעשות במרפאה פרטית כי הן מסובכות). אני לא מבינה את ההגיון שמאחורי הכאבים. השיניים בגודל מלא... אז למה הכאבים הם רק לפעמים? אם הן לוחצות תמיד אז למה אין לי כאבים תמיד?
ושאלה שניה- יש סיכון בלא לעקור שיני בינה? חוץ מהכאבים... אין לי שם דלקת...

ציטוט

אענה באופן כללי בלבד, הרי איני יודע מה המצב בפה שלך אישית: אם מיקום שיני הבינה קרוב מאוד לעצבים בלסת התחתונה או לסינוסים בלסת העליונה, ואם הן כלואות (דהיינו לא בקעו אל חלל הפה ), או אם יש ברקע מחלה או מצב רפואי בעייתי - הרי שאם מחליטים שיש צורך בעקירה עדיף שמומחה לכירורגיה יבצע את הנ"ל. כמובן אפשרי בבי"ח (יותר זול אך הרבה ביורוקרטיה, קושי בזימון תורים, אין קשר אישי עם הרופא לפני ואחרי וכולי), וכמובן אפשר גם במרפאה פרטית שבה עובד כירורג פה ולסת.

האם לעקור או לא? גם לפי המצב אצל כל אחד ואחד  - למשל אם יש לעיתים תכופות דלקות מכאיבות שאולי גם מצריכות טיפול רפואי ותרופות (למשל אנטביוטיקה) הרי שכדאי לעקור. אם יש כיסי חניכיים או חשש לעששת של השן עצמה או של השן הסמוכה אליה - כדאי לעקור. 

ציטוט

ד"ר לא כל כך הבנתי את הקשר בין השאלה שלי לתשובה.. אודה להסבר נוסף... השאלה שלי היתה שיש לי לפעמים כאב שיניים, רק לפעמים, הכאבים האלה הם מלחץ בשיני הבינה (ככה הרופא שיניים אמר). אין לי עששת או כיסי חניכיים כמו שכתבת. אין לי כלום בעצם חוץ מקצת לחץ בפה. לא הבנתי איך לפעמים כואב לי ולפעמים לא? השיניים הכלואות זזות בתוך החניכיים?
מה היתרונות של בית חולים על מומחה כירורג פרטי? חוץ מכלכלי. (מדוע הרופא שלי אמר לי "רק בית חולים").

ציטוט

אנסה שוב. הרופא שלך בעצם אומר שהוא לא יכול או לא רוצה מסיבות אנטומיות לעקור את השיניים הכלואות אם יוחלט על עקירה, ולכן ממליץ על בי"ח. הוא בעצם מתכוון שהביצוע צריך להיות ע"י כירורג. איני יכול לייעץ לך באופן אישי כי איני מכיר את הפה שלך ואת הפנורמי  שלך, ולכן התשובה הייתה באופן כללי - מתי עוקרים שיני בינה, מה ההבדל בין עקירה עם כירורג במרפאה פרטית ובין בי"ח. 

התחברות

בודק...