פורום
ניווט בפורום

שן לאחר סתימה מאוד רגישה לקור

ציטוט

יש לי שן שהקיר שלה נשבר בצד מעל החניכיים. זה הציק לי בגלל כל מיני רגישויות ולכן הלכתי אל רופאת השיניים שפירקה את הסתימה הישנה לפני 25 שנה ושם סתימה חדשה לבנה. הוא כיסה את השן בסתימה כך שכרגע לא רואים את השבר בשן. זה היה לפני כיומיים ובימים אלו השן מאוד רגישה לקור (ממש כואב אחרי מגע מים קרים) ולא מורגש נעים לאכול עליה. רופאת השיניים אמרה שיש מרחק מהשורש אבל קיר השן שבור- האם זה המקור לרגישות הרבה לקור והאם זה יעבור בשלב מסוים? האם אצטרך טיפול שורש בשן הזו אפילו אם עששת לא הגיעה אליו?

ציטוט

יתכן ובעוד כמה ימים הרגישות תתחיל לרדת, כדאי במצב זה להמתין ולהיות סבלני, כיוון שהרופאה האישית שלך איבחנה שכרגע אין צורך בטיפול שורש. במידה ואין שיפור לאורך זמן ו/או החמרה - יש לשקול שינוי בתוכנית הטיפול לאחר התייעצות עם הרופאה האישית

ציטוט

פחות כואב לי עם מים קרים אבל עדיין כואב במהלך או לאחר האכילה (עובר אחרי חצי שעה, שעה), יש גם כאבים בגיהוק שזה מוזר, בהוצאת אוויר מהקיבה (אבל לא בדיבור).
בכל מקרה,, איזו סתימה מעבירה יותר תחושה פנימה לעצב- סתימת אלמגם (זו היתה הסתימה הקודמת) או סתימה לבנה שהשתמשו בה במעיין מכשיר שצפצף כמה פעמים עם אור שכזה (מה זה?).
כמו כן האם קיר השן השבור, שעכשיו מכוסה בסתימה יכול להישבר בלחץ מסוים או שזה לא אופייני לסתימות לבנות?

ציטוט

 תשובה  כללית בלבד: המכשיר עם האור הכחול והצפצופים הינו סטנדרטי ברפואת שיניים ופשוט מקשה את הסתימה הלבנה אחרי  שהונחה על השן. קור - אמלגם מעביר יותר תחושת קור. אבל ככל שהסתימה קרובה יותר לעצב בגלל החור שהיה בה הרגישות צפוייה לעלות, גם בסתימה לבנה. שבר בגלל עומס- בוודאי שיכול להיות.

תשובות מדוייקות לגבי המצב שלך רק הרופאה האישית יכולה לענות לך 

התחברות

בודק...