פורום
ניווט בפורום

האם יש תואר "מומחה לטיפולי שורש"?

ציטוט

או שזאת סתם התרברבות בלי כיסוי של תואר אמיתי?
תודה מראש על התשובה
חיים

ציטוט

שאלה טובה, והתשובה פשוטה - בוודאי שיש התמחות בטיפולי שורש (אנדודונטיה), מאוד קשה וחשובה, אורכת כארבע שנים נוספות לאחר 6 השנים שלומדים רפואת שיניים כללית, ובסיומה בחינות וקבלת רישיון מומחה מטעם משרד הבריאות.  מה שחשוב מבחינתך כמטופל הוא תמיד לבדוק שהרופא שמטפל בך הוא אכן מי שהוא טוען - למשל תוכל לבדוק באתר שלנו במנוע החיפוש או באתר משרד הבריאות אם הרופא הוא אכן מומחה לטיפולי שורש, או שמטעים אותך.

ציטוט

רופאת השיניים שעושה לי טיפול שורש רשומה באתר משרד הבריאות. כתוב שם שהיא רופאת שיניים עם רישיון קבוע. יש לה וותק במקצוע. היא רופאה וותיקה. אבל לא כתוב מה המומחיות שלה. באתר שלכם במנוע החיפוש היא לא מופיעה. כלומר היא לא מומחית באנדודונטיה. אבל היא עוסקת בעיקר בטיפולי שורש ולא בסתימות רגילות. האם אני צריך לדאוג כי היא לא מופיעה באתר שלכם במנוע החיפוש?

יש לי שן במצב קשה מאד לפי הצילום. יש שם עששת חזקה. אם לא יהיה טיפול שורש, יצטרכו לעשות עקירה. הרופאה הזאת טוענת שהשן מאד חולה ולכן לא כדאי להתחיל עכשיו בטיפול שורש. היא קדחה בשן והכניסה לשם תרופה. היא אמרה שצריך לחכות יותר משבוע עד שיהיה טיפול שורש. בינתיים השן צריכה להבריא קצת. עכשיו השן פחות כואבת לי, אבל עדיין אני חש בכאב שמפריע לי בהתנהלות היומיומית. האם זה מקובל שכאשר השן חולה ועם עששת רצינית, מחכים יותר משבוע עד שעושים טיפול שורש, כדי שהשן תהיה פחות חולה בזמן של הטיפול שורש?

ציטוט

מבחינת החוק כל רופא שיניים שהינו בעל רישיון לעסוק ברפואת שיניים יכול לבצע כל טיפול רפואי בחלל הפה כולל כמובן טיפולי שורש, מבלי להיות  מומחה לטיפולי שורש, למשל. לגבי הטיפול שבוצע - אני מניח שזהו הטיפול שנקרא אקסטירפציה, ומתואר בקישור שצירפתי, והוא הטיפול הנכון לעשות בתור עזרה ראשונה למצב כאבים קשים שנובעים מדלקת או נמק של עצב השן, כאשר בהמשך יש צורך לבצע טיפול שורש מאוד איכותי. תשובות מדוייקות לגבי המצב, לגבי הטיפול, ולגבי ההמשך - כמובן רק הרופאה האישית תוכל לענות לך.

התחברות

בודק...