פורום
ניווט בפורום

שלום וברכה,אחותי הגיעה לבדיקה אצל רופאת השיניים שלנו ולאחר שהיא בדקה היא אמרה לה שבשן מסויימת יש סדק מכיוון שכ

ציטוט

שלום וברכה,

אחותי הגיעה לבדיקה אצל רופאת השיניים שלנו ולאחר שהיא בדקה היא אמרה לה שבשן מסויימת יש סדק מכיוון שכנראה בזמן האכילה נוצר עומס ספציפית על השן הזאת.
כשאנחנו מסתכלים על השן זה נראה כמו משהו דומה לעששת , רציתי לשאול איך בודקים אם אכן זה סדק או שמדובר בשן שמצריכה פשוט סתימה או ציפוי? חשוב לי לציין שהרופאה עשתה בדיקה שב היא הכניסה משהו שאמור ללחוץ על השן ואמרה שאם זה כואב בזמן הלחיצה אז מדובר בסדק, בזמן שהיא עשתה את הבדיקה הזאת לא היה שום כאב. ולכן אני תוהה האם באמת מדובר בסדק? בנוסף עשינו צילום ואנחנו אמורות להיפגש איתה שוב ולהחליט איך לטפל. איך אפשר להיות בטוחים שמדובר בסדק? ואם אכן מדובר בסדק קטן האם צריך כתר? או שאפשר להסתפק בסתימה או ציפוי מסויים?
האם ניתן לצרף תמונה של השן? כמובן לא כתחליף לבדיקה אצל רופא אלא רק כהכוונה..

תודה מראש

ציטוט

אי אפשר לבדוק דרך האינטרנט ולקבל החלטות מקצועיות באופן אישי לגבי מצב של שן או החלטה על תוכנית טיפול. הרופאה האישית שלכם שבדקה בצורה יסודית את השן תציע לכם דרכי טיפול לפי אבחנה שלה, ותוכלו לשאול אותה את השאלות הנ"ל.

באופן כללי - אם מדובר בנזק קטן, סתימה תספיק. אם מדובר בנזק נרחב, כנראה שרק כתר יעזור, עם או בלי טיפול שורש ומבנה.  ואם הסדק מתרחב ומגיע עד לשורשים - זהו מצב חמור במיוחד וברוב המקרים יש לעקור שן כזו

התחברות

בודק...