פורום
ניווט בפורום

סתימת אמלגם ואלרגיה לניקל

ציטוט

שלום וברכה,

רציתי לשאול האם סתימות אמלגם מכילות ניקל?
אני בת 33, אלרגית לניקל , יש לי 7 סתימות אמלגם שנעשו בגיל קטן, (לפני בערך 15 שנה) , אני לא זוכרת אם אמרנו למרפאת שיניים לפני שהסתימות נעשו שאני אלרגית לניקל (במקרה של מגע ממושך של ניקל על העור נוצרת אדמומיות) ולאחרונה יצא לי לחשוב מה מכילה סתימת האמלגם ? האם זה מכיל ניקל? האם יש צורך לבדוק זאת?

תודה מראש..

ציטוט

יש עשרות ואולי מאות סוגים שונים של אמלגם, ולא רק חומר אחד. בהחלט ייתכן שיש מתכת שאת אלרגית אליה בסתימות שבוצעו, ובוודאי יש כספית. אבל אם מדובר בסתימות ישנות ואין לך סימנים של בעייה בתוך חלל הפה, סבירות גבוהה ביותר שאין מה לחשוש. יש רופאי שיניים שמטיפים להוציא את הסתימות המתכתיות מהשיניים, ולדעתי מבצעים הנ"ל רק אם יש בעייה רפואית מוכחת שקשורה להן.

ציטוט

שלום וברכה,

קודם כל תודה על התשובה,
בהמשך לכך ארצה לשאול בהנחה שיש ניקל בסתימת אמלגם מדובר בכמות מזערית?
(קראתי שבד"כ רוב הסתימה מכילה כספית.. ) יש לי נטיה לדלקת חניכיים, אני לא יודעת אם יש קשר, במידה ובכל זאת אני מעוניינת לבדוק הא הסתימה מכילה ניקל מאחר ולא מדובר בסתימה אחת אלא ב 7 סתימות אמלגם איך ניתן לעשות זאת ? בירור עם המרפאת שיניים שבה עשיתי את הסתימות יכולה לעזור?

ושאלה נוספת : לאחרונה החלפתי סתימת אמלגם שהתפוררה לי בסתימה לבנה (קומפוזיט), במידה וידוע לי מבחינת אלרגיות רק לגבי אלרגיה לניקל האם יש בעיה בסתימה מסוג כזה? בכל מקרה אני מבינה שיש צורך ליידע את מרפאת השיניים על האלרגיה הזאת.. תודה מראש על המענה..

ציטוט

כם אם נוהלה רשומה רפואית מסודרת, המקסימום לדעתי שיהיה כתוב בהה שביצעו סתימת אמלגם. לפרט איזה סוג אמלגם בדיוק היה ומהם מרכיביו המדוייקים - ועוד כאשר מדובר בשנים רבות אחורה - קשה לי להאמין שירדו עד כדי כך לפרטים ברישומים. לגבי בדיקת המתכת באמלגם- לא ניתן לביצוע  , אלא אם יקדחו את האמלגם החוצה וישלחו לבדיקה יקרה מאוד במכון טכנולוגי מתאים, אולי מכון התקנים או מעבדת מתכות בטכניון, לדוגמא. אישית איני חושב שזה קשור ורלבנטי. 

לגבי סתימות לבנות - בדרך כלל קומפוזיט - אין בהן מתכות ובוודאי לא ניקל

התחברות

בודק...