פורום
ניווט בפורום

כאבים בשיניים קדמיות

ציטוט

היי,
מתנצלת מראש על אורך ההודעה וחייבת לציין שזהו רק קצה המזלג.

לפי כשנה החלו כאבים פתאומיים בשתי שיניים קדמיות בצד שמאל של הפנים (שיניים 21 ו- 22 עם הקנה לשיניים נוספות אך עיקר הכאב מתמקד בשיניים שציינתי). הכאב מרגיש כמו זרם חשמלי קצר ו/או דקירה ולעיתים מקרין לשיניים נוספות.
פניתי לרופאת השיניים שלי שעשתה צילומים ולדבריה מלבד סתימה קטנה לבנה שהיתה בשן 22 כמה שנים לפני ונראית תקינה אין כלום בשיניים ו/או בחניכיים.

לאחר כ- 3 חודשים של כאבים בלתי פוסקים (תחושה של דקירה או זרם חשמלי) הלכתי לרופאה נוספת שטענה כי יש כיס עמוק בחניכיים בשן שכואבת וכן שצריך להחליף את הסתימה. הרופאה ביצעה הקצעה בשן 21 ו- 22 והחליפה את הסתימה במקביל כאשר בשל הדימום במהלך ההקצעה הסתימה הוכתמה והיה צורך בהעמקתה. בסיום הטיפול מאחר והרופאה לא הותירה מרווח לחוט דנטלי שייפה את החיבור בין שתי השיניים בצורה מזעזעת ולא אסתטית ולאור כל זאת נותרתי עם אותם כאבים, רגישות בשן שנמשכה למעלה מחודש ודימומים מהחניכיים באזור זה למעלה מחצי שנה.

בביקור נוסף במרפאה אחרת ציינו גם שם שאין בעיה בשן.

חצי שנה לאחר הטיפול הקלוקל הלכתי מתוך ייאוש לרופאה נוספת שעשתה צילומים נוספים ולאחר שבחנה אותם אמרה כי בניגוד לרופאים אחרים שאולי היו מבצעים טיפולים לא הכרחיים כמו סתימה, טיפול שורש וכו' היא אינה רואה בעיה אובייקטיבית בשן וטענה כי מדובר בכאבים נוירולוגיים.
הרופאה הפנתה אתי למומחה לפה ולסת וכן לנוירולוגית שביצעה בדיקת MRI נתנה טיפול תרופתי (טגרטול שעזר לחודשיים בלבד) והפנתה אותי לנוירוכירורג לאבחון נוסף והמשך טיפול בחשד לנוירולוגיה טריגימינלית.

חייבת לציין כי היתה הפוגה של כחודשיים בכאב שחזר שוב לאחרונה.

בירור נוירויכירורגי שלל נוירולוגיה טרגימינלית ושלל אפשרות ניתוחית והפנה להמשך טיפול נוירולוגי.
נוירולוג נוסף הפנה שוב לפה ולסת לביצוע הליך אבחנתי שנקרא BLOCK מקומי לאבחן את מקור הכאב שככל הנראה מדובר בכאב נוירולוגי לא טיפוסי (שם כוללני לכאב שאינו ספציפי, על משקל וירוס שמסביר כל דבר שאינו דלקתי) וכן נתן טיפול תרופתי נוסף ליריקה/סימבלטה וכו'.

ב- 3 השבועות האחרונים הכאב חזר במלוא העוצמה וכן הדימום בחניכיים בשן הכואבת.
אני לא יכולה אפילו להתחיל לתאר את עוצמת הכאב שאני חווה בשנה האחרונה ואת גודל התסכול מכך שלא נמצא לי פיתרון אך יותר מהכל אני לא יכולה להתנער מהמחשבה שמישהו מרופאי השיניים מפספס משהו או שהצילומים לא מספיק ברורים לעלות על בעיה אובייקטיבית בשן.
הגוף של הולעט במאות של כדורים קשים עם תופעות לוואי לא פשוטות ומשככי כאבים שגם הנוירולוגיים טוענים שלא יסייעו.
בשלב זה אני כבר ממש אובדת עצות ומעוניינת להבין האם ישנה אפשרות בכל זאת שאפע"פ שלא נראה כלום בצילומי השיניים ישנה בעיה? האם יש צילום טוב יותר מפנורמי וצילומי שנשך שבהם ניתן לעלות על משהו? האם יש סיכוי שמדובר בבעיה בשן/שיניים וזו לא בעיה נוירולוגית?
אני מבקשת בכל לשון של בקשה סיוע/הכוונה לפני שאגיע למצב שבו יבוצעו הלכי טיפול פולשניים שייתכן ויהיו ללא צורך אמיתי.

ציטוט

צר לי לשמוע על מסכת הייסורים, וגם שאולי חלק מהטיפולים לא היו טובים (לדברייך). כמובן שדרך האינטרנט אין איך לאבחן את מצבך, ובמיוחד כשתיארת את כל הרופאים שבדקו אותך. הייתי שוקל התייעצות עם מומחה לטיפולי שורש שיבדוק ואולי גם יציע לבצע צילום שנקרא CBCT,  שהוא צילום תלת מימדי באיכות טובה יותר מהצילומים "הרגילים" שלנו. ייתכן ויש סדק בשן זו או דלקת בעצב. אבל זהו רק ניחוש. כמו כן ממליץ על בדיקה עם רופא שיניים בעל תואר מומחה לרפואת הפה

ציטוט

מה עושים???

ציטוט

אבל בעיקר חוסר אמון מוחלט בכל הרופאים, שלי אישית מרגיש שפשוט לא לוקחים אותי ברצינות ופשוט "מנפנפים" אותי.
יום אחד בלבד אחרי הפוסט המקורי שכתבתי החלו כאבי תופת בשן הטוחנת האחרונה בצד שמאל למטה וכרגיל מצאתי את עצמי שוב במרפאת שיניים, הרופאה ישר שאלה למה באתי ושאין לי כלום בשיניים מבלי להסתכל אפילו בצילום שעשתה לי המזכירה שלה (כן...המזכירה...הזוי לא?!) רק אחרי שבעלי ביקש שתבדוק את הצילום בדקה בריפרוף ויצאה אחרי חצי שנייה ואמרה שאין כלום גם בשן הזו ושלא ייתכן שתוך 4 חודשים מהיום בו ביצעה צילום פנורמי הפה שלי פיתח חורים חדשים.
חייבת לציין שאני מאוד מעריכה את הרופאה מאחר ומלכתחילה טענה שאין לי כלום בשיניים (מלבד שן עם עששת שתזדקק לטיפול שורש אך כרגע היא לא מוכנה לטפל בא ושן עם סתימה לבנה שנשברה וזקוקה להחלפה וגם בה היא לא מוכנה לטפל מחשש שמא טיפול כזה או אחר יהווה טריגר לכאבים נוספים שאגב גם ככה ישנם) ומיד בהתחלה הפנתה לנוירולוג ורופא לפה ולסת, אך יחד עם זאת לא יכולה להתנער מהתחושה שזה בכל זאת קשור לחניכיים ו/או לשן הרי לא סתם יש דימום בחניכיים בשן הספציפית לא?!.
על אף תשובתו המפורטת של ד"ר וולפין עליה אני מודה מקרב לב, ועל אף העובדה שייתכן והוא צודק
אני כרגע בחרדות שמונעות ממני ללכת לרופא/ה נוסף מחשש שמא הרופאה שלי צודקת ושהרופא/ה הבא/ה יבצעו טיפולים שלא לצורך.
יש כל כך הרבה מרפאות ורופאים שעל פניו נראים מקצועיים לחלוטין אבל לצערי אני מסתמכת על המלצות בלבד ולכן חוששת.
יותר מאשמח לקבל המלצות לרופא/מרפאה שהיא רב תחומית ברפואת שיניים על מנת להימנע מטרטורים נוספים אותם אני חווה כבר לפחות שנה.

תודה לך שוב ד"ר וולפין

ציטוט

ראשית אני לא יכול לתת לך המלצות על מרפאות. ובהחלט אני מבין את התסכול של ריצות מרופא לרופא. אבל אין ברירה אלא לטפל. ראשית אם יש בעיות דנטליות קיימות (חורים, סתימות שבורות, דלקות חניכיים וכולי), הרי שיש לטפל בהן במיידי. ושנית, אם צריך התייעצות, כתבתי שכדאי היה גם לבצע עם מומחה לטיפולי שורש ומומחה לרפואת הפה, למשל. אין הוקוס פוקוס, מעצמו זה לא יסתדר

ציטוט

מנסים מה שהמלצתי

התחברות

בודק...