פורום
ניווט בפורום

ניקוי אבן

ציטוט

היי! פעם ראשונה ואחרונה שעשיתי ניקוי היה לפני 3 שנים... הלכתי לרופא שיניים השבוע כי התחילו לי כאבים חזקים 🙁 הוא אמר לי בין היתר לעשות ניקוי.. אני זוכרת שממש כאב לי פעם שעברה.. יש משהו שיכול להרגיע את הכאבים של זה? (הרופא הציע הרדמה אם ממש יכאב.. כאילו זריקה לא כואבת חח).
דבר שני, אני צריכה לצערי כנראה לעקור שן או לעשות בה חידוש טיפול שורש, הרופא הציע שאלך להתייעץ עם האנדודנט שעשה לי את הטיפול שורש לפני שלוש שנים. יכול להיות שכבר נהרס לי הטיפול? עשיתי בדיוק מה שאמרו לי לעשות ולא זלזלתי בטיפול... אמרו לי כשעשיתי שיש לשן שלי 80% הצלחה... לא בא לי לא לעקור ולא עוד טיפול שורש... מה האפשרויות שלי? אי אפשר לעשות סתימה רגילה לשן עם טיפול שורש?
כי גם זה אני זוכרת שאחרי הטיפול שורש ההוא סבלתי יומיים מכאבים יותר ממה שיש לי עכשיו... אז אולי בכלל כדאי להשאיר את המצב ככה?
לאפשרות של העקירה אני מתכחשת- כואב לי אבל לא ברמה שאני צריכה עקירה. אפשר לחיות איתם...
בא לי טיפול פשוט....

ציטוט

את יוצאת בהצהרות כמו "פעם ראשונה ואחרונה שעשיתי ניקוי היה לפני 3 שנים" וגם "בא לי טיפול פשוט". זה לא הולך ביחד. כל הזמן יש לנו חיידקים בפה שבאים מהאוויר וגורמים למחלות ונזקים במשך הזמן. כל שההמלצה הבסיסית ביותר היא להתעורר ולהבין זאת, ולפחות פעמיים בשנה לבצע ניקוי איכותי במרפאה ו365 ימים בשנה לבצע ניקוי איכותי בבית. פעם בשנה - בדיקת רופא גם אם נראה לך שהכל בסדר. ובוודאי שאם יש דלקת חניכיים הטיפול באיזור עלול להיות כואב, עד להסרת כל שכבת החיידקים וריפוי של החניכיים. בדיוק כמו בכל איבר אחר בגוף שבו יש זיהום ודלקת.

ככל שהזמן חולף ללא איבחון מוקדם וללא טיפול - בעיות קטנות מחמירות לבעיות גדולות. וגם כואבות ויקרות.

אם יש סדק בשן שעברה טיפול שורש  - ב99% מהמקרים יש לעקור אותה ובהקדם, הזיהום הורס את עצם הלסת וגם עלול להתפשט לזרם הדם. זה שאת כותבת "אני מתכחשת" - לא ממש יעזור.

תני לרופאים האישיים לאבחן היטב ולפטל בהתאם למצב, ותבצעי את ההנחיות לגבי תחזוקה שוטפת בבית ובמרפאה - ואל תבואי רק במקרי חירום וכאבים. יהיה לך יותר קל בחיים

ציטוט

תודה
תוכל לכתוב לי מה אני יכולה לעשות כדי שלא יכאב לי בניקוי אבן הקרוב?
תודה!

ציטוט

 באמת קודם כל להבין שאחרי הרבה זמן ללא ניקוי מקצועי, יש חשש לדלקות חניכיים ולכן הטיפול הראשוני אולי באמת יכאיב ,  ואפשר לבקש שימרחו ל משחת הרדמה על החניכיים, ויעבדו לאט מהרגיל, ולבצע ניקויח ראשוני קל ואחרי שבועיים שלושה לבצע את ההמשך וכולי. ושני, לבקש הוראות לתחזוקה בבית ולקבוע רוטינה של טיפולים למניעה ותחזוקה טובה, במקום לבוא רק פעם בכמה שנים עם הרבה בעיות וכאבים

בהצלחה  🙂

ציטוט

עשיתי חלק מהניקוי ביום רביעי האחרון. היה לי סיוט.. זכרתי שזה נוראי אבל לא זכרתי כמה... סבלתי ממש... יש לי תור עוד שבוע וחצי להמשך ואני לא מסוגלת ללכת... מרגישה ממש מזוכיסטית... אני לא יודעת מה לעשות... אני כנראה רגישה יותר מאחרים... לא מבינה איך אנשים עושים את זה פעמיים בשנה!! סילונית של בית אם אעשה בה יסודי יכולה להיות חלופה של הניקוי במרפאה?
.

ציטוט

אמרתי שההתחלה תהיה קשה יותר. אם יש לך תהליך דלקתי לאחר שנים של חוסר טיפול, יקח זמן עד שהכל יהיה נקי והחניכיים יתרפאו, וכמובן יש צורך גם בבדיקת הרופא ולאבחן אם יש נזק למערכת התאחיזה (העצם והרקמות סביב כל שורש ושורש). אבל ברגע שיוש ריפוי ותהיה רוטינה קבועה של טיפולים, יהיה לך קל בהרבה והטיפולים לא יהיו כואבים כפי שכעת.  וכמובן תבקשי מהשיננית קצת משחת הרדמה על החניכיים ולעבוד קצת יותר לאט, עם הפסקות, לא חייבים בטיפול אחד או שניים לגמור הכל. אפשר גם לקבוע מראש עוד טיפול.

לא להתייאש, יהיה טוב !   🙂

התחברות

בודק...