פורום
ניווט בפורום

כאבים בשן בינה

ציטוט

שלום,
אני בת 40. לפני כשבוע התחילו לי כאבים חזקים בלסת התחתונה בצד ימין איפה שיש לי שן בינה כלואה. אני מרגישה שהכאב הוא בעצם שמתחת לשן בינה שלא בקעה בכלל. נהיתה לי גם דלקת בגרון בצד הזה. ניגשתי למרפאת שיניים ועשו לי שם צילום פנורמי. היה שם מומחה לכירוגיית פה ולסת שאמר שלא נראה לו שהכאבים נובעים מהשן בינה ושלא מציע לגעת בשן כי בגילי זה מסוכן להוציא אותה. הכאבים עדיין ממשיכים. רציתי להתייעץ עם רופא מומחה נוסף אך המרפאה לא מוכנה לתת לי את הצילום.
לפני חודש עשו לי סתימה רגילה בשן 47 וכשהרופא הרדים את השן הרגשתי שהלשון נרדמת וכמו כן כל האזור האחורי בפה איפה ששן הבינה נמצאת. לאחר הסתימה הופיעה רדימות בשפה ובלשון שבאה בגלים. אולי זה קשור לכאבים שפתאום התעוררו בשן בינה ובאזור הלסת שמתחתיה? מה דעתך ומה אתה מציע לעשות?
תודה מראש

ציטוט

מבחינה רפואית כמובן איני יכול לאבחן את המצב. בהחלט יכול להיות קשר בין הכאב והטיפול והשינויים בתחושה בשן 47 וברקמות סביבה, ולבין תחושתך כעת בשן הסמוכה 48. יש יותר מדי אפשרויות בכדי לייעץ באינטרנט: למשל אולי דווקא יש דלקת בעצב בשן 47 ויש צורך בטיפול שורש? ואולי הכל תקין ומה שחווית לאחר ההרדמה הוא נורמלי לחלוטין, תופעות לוואי שקשורות להרדמה בלסת התחתונה מסוג "בלוק". ואולי בכל זאת שן הבינה היא שבעייתית? אולי שתיהן? וכולי.

בהחלט במצב שאת מתארת יש צורך בבדיקה נוספת ותכנון של הטיפול המתאים למצב. אני מציע לקבוע עם הרופא האישי שלך במרפאה זו בדיקה חוזרת ולעדכן את המצב ואת ההחלטות הטיפוליות במידה ויש צורך.

מבחינת ההתנהלות - זכותו של כל אדם לקבל ייעוץ רפואי נוסף לגבי מצבו. אדם רשאי לבקש ולקבל העתק של הרשומה הרפואית כולל הטיפולים שבוצעו וכולל צילומים שבוצעו. במקביל כמובן המרפאה חייבת לשמור העתק של כל הנ"ל.

התחברות

בודק...