פורום
ניווט בפורום

דלקת בשן בינה

ציטוט

שלום,
במהלך השנים צמחו לי 4 שיני בינה. עד כה, חוץ מהכאב בזמן הבקיעה לא חוויתי כאב מיוחד פרט לחוסר נוחות שבזוית הבקיעה (מפאת חוסר מקום הן צמחו חלקית או כלפי חוץ לכיוון הלחיים, גרמו להצטברות אוכל וקושי לנקות ולצחצח כראוי וכן עיקמו לי את השיניים בלסת התחתונה). משום שלא חשבתי כאב רציני לא טרחתי להוציא אותן. עם זאת, לאחרונה כבר פעם שניה שיש לי דלקת באותה שן בינה בתוך פחות מ3 חודשים. הפעם הראשונה היתה בטרימסטר הראשון להריון ולכן טופלתי באנטיביוטיקה בלבד והומלץ לי לא לבצע עקירה בשלב זה. הפעם, קיבלתי שוב אנטיביוטיקה והרופא המליץ כן לבצע עקירה במידה והכאב חוזר. חייבת לציין שהכאב הפעם הוא בלתי נסבל ומשום מגבלות ההריון איני יכולה לצרוך משכך כאבים פרט לאקמול, שממש לא עוזר. האם יש צורך לגשת לרפואה דחופה? לבצע עקירה? לבקש משכך כאבים חזק יותר? מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאב הבלתי נסבל וכיצד ניתן לטפל בשן במהלך ההריון? אם עקירה- ניתן לבצע עם ההרדמה הרגילה? משככים רגילים? חוששת מאוד ולא ממש סומכת על רופא השיניים שלי, שכן כל פעם יוצא לי ללכת למישהו אחר בגלל רמת זמינות (בעיקר תורי חירום ולכן מי שפנוי מקבל אותי ולא תמיד אותו רופא).

ציטוט

ראשית, זה לא ממש "רופא השיניים שלי" אלא את רושמת "שכן כל פעם יוצא לי ללכת למישהו אחר". שנית, את גם רושמת "בעיקר תורי חירום ולכן מי שפנוי מקבל אותי ולא תמיד אותו רופא".

אז לדעתי זו בעייה. אין רופא אישי אחד שמכיר אותך ועוקב אחרי מצבך ואת יכולה לסמוך עליו, וכל רופא בא בגישה אחרת והמלצות שונות. עלייך למצוא רופא אישי ולהגיע לטיפול מסודר ולמעקבים איתו ולא לקפץ בין רופאים ורק בעיתות חירום.

לגבי מצבך -  זה פורום אינטרנטי ואיני רואה אותך ולא את הרנטגן שלך, ייתכן וזו תהיה עקירה קלה וסבירה, ייתכן ולא. הזמן האופטימלי הוא טרימסטר שני, אם אין ברירה. מבחינת תרופות - יש אנטיביוטיקות שמותר לקחת בהריון ויש כאלו שלא. כדאי להתייעץ גם עם הגניקולוג שלך, למשל לגבי תרופות לשיכוך כאבים. יש כאלה שימליצו רק על אקמול, יש כאלה שגם מרשים לקחת אופטלגין לדוגמא.

 

לגבי העקירה עצמה - ומכיוון שאת בהריון ומדובר גם על שיני בינה כלואות - ממליץ להתייעץ עם מומחה לכירורגיה פה ולסת 

התחברות

בודק...